سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 توصیه برای کاهش عرق کردن در تابستان

فصل گرما اگرچه باعث ایجاد تعریق زیاد و اذیت شدن افراد می شود اما به راحتی با رعایت چند نکته پزشکی و بهداشتی می توان میزان تعریق را کاهش داد.

10 توصیه برای کاهش عرق کردن در تابستان

10 توصیه برای کاهش عرق کردن

عرق کردن، یکی از مشکلاتی است که در روزهای گرم تابستان انسان را آزار می‌دهد. برخی‌ افراد از بوی عرق کلافه هستند و برخی دیگر از لکه‌هایی که عرق روی لباس‌هایشان برجای می‌گذارد، گله‌ می‌کنند.
 
 
با این 10 توصیه می‌توانید از میزان تعریق بدنتان بکاهید و کمتر آزار ببینید.
 
1- استرس‌تان را کم کنید
 
تنش‌های بیش از حد روزانه و استرس باعث تعریق بیشتر می‌شوند. برای کاهش تعریق، کمی ‌آرام‌تر باشید و استرس خود را کنترل کنید.
 
 
2- لباس نخی روشن و کفش چرمی‌ بپوشید
 
الیاف طبیعی مثل کتان یا پنبه عرق بدن را به خوبی به خود می‌گیرند، در حالی که الیاف مصنوعی آن را جذب نمی‌کنند و باعث رطوبت بیشتر آن ناحیه و بوی بد عرق می‌شوند، بنابراین بهتر است در فصول گرم، لباس‌های نخی نازک و روشن بپوشید که نور خورشید را کمتر جذب می‌کنند و خنک‌تر هستند.
 
بهتر است کفش را هم از نوع جلوباز و از جنس چرم انتخاب کنید، زیرا کفش‌های بسته آن هم از جنس مصنوعی، باعث تعریق بیشتر پا و بوی نامطبوع آن می‌شوند.
 
 
3- عصاره مریم‌گلی استفاده کنید
 
برخی گیاهان دارویی مانند «مریم‌گلی» باعث کاهش تعریق می‌شوند. می‌توانید روزانه 25 قطره از عصاره این گیاه را در لیوان آب بریزید و بنوشید، یا به طور موضعی در زیر بغل‌تان بمالید.
 
 
نکته: البته مصرف عصاره این گیاه به کودکان، زنان باردار و افرادی که در معرض ابتلا به سرطان پستان هستند، توصیه نمی‌شود.
 
 
4- شام سبکی بخورید
 
اگر شب‌ها در خواب زیاد عرق می‌کنید، قبل از خواب، شام مفصل نخورید، زیرا اگر چند ساعت قبل از خواب، شام سبکی میل کنید، غذایتان سریع‌تر هضم می‌شود و در نتیجه دستگاه گوارش مجبور نیست طی خواب فعال باشد و سموم را به شکل عرق از بدن دفع کند.
 
5- از دئودورانت‌ها یا برچسب‌های ضدتعریق استفاده کنید
 
برچسب‌هایی در بازار وجود دارند که با قرار زدن آنها در زیر بغل، عرق را جذب می‌کنند و اجازه نمی‌دهند روی لباس لکه‌ای بیفتد.دئودورانت‌هایی نیز وجود دارند که نه تنها بوی نامطبوع عرق را از بین می‌برند، بلکه میزان تعریق را هم تنظیم می‌کنند. در این روزها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
 
6- مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار را کم کنید
 
نوشیدن برخی مایعات از جمله چای، قهوه و نوشابه های کولا می‌تواند باعث افزایش تعریق در فصل‌های گرم شود. پس مصرف آنها را به حداقل برسانید.
 
 
7- اپیلاسیون را فراموش نکنید
 
تعریق، عکس‌العمل طبیعی بدن برای کاهش دما و رساندن آن به دمای 37 درجه است. عرق ترکیبی از املاح و آب است و بوی نامطبوعی ندارد و آنچه باعث بوی بد آن می‌شود، باکتری‌هایی هستند که روی پوست زندگی می‌کنند و در محیط گرم و مرطوب مثل زیربغل تکثیر می‌شوند.
 
 
موهای این مناطق جایگاه مناسبی برای رشد باکتری‌ها هستند، زیرا رطوبت را در خود نگه‌می‌دارند.بهترین توصیه برای از بین بردن بوی نامطبوع عرق، اپیلاسیون (زدودن موهای زائد) زیربغل و پاها و شستشوی روزانه بدن با صابون یا شامپو و خشک‌کردن کامل بدن از جمله بین انگشتان پا است.
 
 
8- مقدار پروتئین دریافتی‌تان را متعادل کنید
 
هضم غذا با افزایش دمای بدن همراه است. هر چه وعده غذایی‌ای که مصرف می‌کنید حاوی پروتئین بیشتری باشد، دمای بدنتان بالاتر می‌رود و بیشتر عرق می‌کنید. منابع پروتئین عبارتند از : انواع گوشت ها، تخم مرغ و حبوبات.
 
 
9- آب خیلی سرد ننوشید
 
نوشیدن مایعات خیلی سرد باعث ایجاد تغییرات شدید دما در بدن و تعریق بیشتر می‌شود. بر خلاف آنچه تصور می‌کنیم، نوشیدن آب خنک باعث کاهش دما و خنک شدن بدن نمی‌شود. وقتی بدن خنکی آب را احساس می‌کند، عکس‌العمل نشان می‌دهد و سعی می‌کند خود را گرم کند و افزایش دمای بدن در این حالت، باعث تعریق بیشتر می‌شود.
برعکس وقتی مایع گرمی ‌می‌نوشیم، بدن سعی می‌کند خود را خنک کند. ولی از آنجا که نوشیدن مایعات گرم در تابستان دلچسب نیست، بهترین توصیه، مصرف مایعاتی است که دمای ولرم دارند.
 
 
10- غذاهای کم‌ادویه بخورید
 
ادویه‌‌ها می‌توانند باعث بالا رفتن دمای بدن و افزایش تعریق شوند. مصرف سبزی‌هایی نظیر سیر و پیاز نیز روی بوی عرق تاثیر می‌گذارد و آن را بدبو می‌کند.برخی موادغذایی حاوی روی نظیر نان گندم سبوس دار هم همین تاثیر را دارند، اما بدن به روی نیاز دارد و نمی‌توان منابع حاوی آن را از برنامه غذایی حذف کرد.
 
نیازی نیست با فرارسیدن فصل‌های گرم سال، ادویه را کاملا از برنامه‌غذایی خود حذف کنید، فقط کافی است میزان آن را کاهش دهید.


چرا کودکان مو میکشند؟ / با این رفتار آنها چه باید کرد؟

کشیدن مو، در کودکان یکى از راه‌هایى است که کودک سعى در کنترل محیط اطرافش دارد.

چرا کودکان مو میکشند؟ / با این رفتار آنها چه باید کرد؟


مو کشیدن کودک

 

 چرا کودکان مو میکشند؟ / با این رفتار آنها چه باید کرد؟

کشیدن مو، در کودکان، مانند لگد زدن، گاز گرفتن، نیشگون گرفتن و زدن، یکى از راه‌هایى است که کودک به وسیله آن سعى در کنترل محیط اطرافش دارد. دلایل زیادى براى این رفتار‌ها وجود دارد، اما واضح‌ترین آن‌ها این است که کودک فهمیده که چه کارهایى واکنش دیگران را به همراه دارد.

به گفته مارک رابرتز، پروفسور دانشگاه ایداهو در رشته روانشناسى بالینى، این رفتار کودک درست مانند زدن کلید و روشن شدن لامپ است. کودک با خودش مى‌گوید: " چه جالب! وقتى موهاى خواهرم را مى‌کشم، او جیغ مى‌کشد!". شاید هم دلیل مو کشیدن از نظر او، متوقف کردن یک اتفاق ناخوشایند است. مثلاً دوستش مى‌خواهد اسباب بازیش را بگیرد و با کشیدن مویش دست از این کار بر مى‌دارد. از آنجایى که مهارت‌هاى شناختى کودک، در حال رشد است، او با این کار شرایطى را که برایش پیش آمده کنترل مى‌کند. صحنه‌اى را تصور کنید که خواهر بزرگترش آخرین شیرینى داخل ظرف را بر مى‌دارد و کودکتان با کشیدن موى او صداى جیغش را در مى‌آورد. به احتمال زیاد شما وارد عمل مى‌شوید و خواهر بزرگتر را مجبور مى‌کنید، شیرینى‌اش را با او تقسیم کند. احتمالاً دفعه بعد، خواهر بزرگتر قبل از اینکه آخرین شیرینى را بردارد کمى فکر مى‌کند.

اگر کودکتان مو‌هاى خودش را مى‌کشد، احتمالاً ناراحت یا نگران است. این رفتار حتى مى‌تواند نشانه نوعى اختلال عصبى باشد. اگر در اینباره احساس نگرانى مى‌کنید با پزشکش صحبت کنید.

 چرا کودکان مو میکشند؟ / با این رفتار آنها چه باید کرد؟

وقتى کودک موى کسى را مى‌کشد، ابتدا مشتش را باز کنید

 

با عادت مو کشیدن چه باید کرد
1-به او نشان دهید که چیزى نصیبش نمى‌شود. این کلیدى‌ترین راه حل براى متوقف کردن رفتار بدش است. با نادیده گرفتن کارش، به او مى‌فهمانید که این روش عملى است و او با کشیدن مو، مى‌تواند به خواسته‌اش برسد. شرایطى را تصور کنید که کودکتان موى دوستش را کشیده است تا اسباب بازى او را بگیرد، و شما بدون کوچکترین اشاره‌اى، نسبت به اتفاقى که رخ داده، مى‌روید تا براى کودکتان داستان تعریف کنید و حواسش را پرت کنید. کودکان اثرات متقابل روابط اجتماعى را درک نمى‌کنند، و تنها چیزى که با این کار به او مى‌فهمانید، این است که با کشیدن موى دیگران مى‌تواند حس ترحم شما را نسبت به خودش برانگیزد و شما را از آنِ خودش کند. کار درستى که باید انجام دهید این است که بلافاصله پس از کشیدن مو، اسباب بازى را به دوستش بازگردانید و همزمان بگویید " ما، مو نمى‌کشیم! ". همین چند کلمه کافیست. در این تکنیک باید سریع عمل کنید زیرا کودکان در لحظه زندگى مى‌کنند. با اینکار مى‌فهمد که مو کشیدن حاصلى نداشت و اسباب بازى را از دست داد.

2-وقتى کودک موى کسى را مى‌کشد، ابتدا مشتش را باز کنید و فرد قربانى را نجات دهید. سپس دستش را محکم بگیرید و بگویید: " ما، مو نمى‌کشیم! مو کشیدن درد دارد! ". بعد اگر خواستید مى‌توانید از روش مهلت دادن، استفاده کنید. او را بر روى صندلى بنشانید و خودتان هم کنارش بایستید. اما هرگز در این یکى، دو دقیقه با او صحبت نکنید. وقتى مهلت یکى دو دقیقه اى تمام شد، درباره وضعیتى که پیش آمده با او صحبت کنید. حتى اگر هنوز مهارت زبانى او کامل نشده و نمى‌تواند صحبت کند، این کار را بکنید. زیرا نشان مى‌دهید که مشکلات را باید با صحبت کردن حل کرد نه چیز دیگرى ( مثل مو کشیدن ). از او سؤال کنید "مى دانى چه کارى کردى که اشتباه بود؟" بعد از جوابش ادامه دهید "به نظرت چرا اشتباه بود؟" نگران نشوید اگر مى‌گوید " چون باید تنبیه مى‌شدم". از نظر رشدى این پاسخ عادیست. شما ادامه دهید "بله اگر مو بکشى تنبیه مى‌شوى اما ما باید به یک چیز دیگر هم فکر کنیم. ما نباید موى دیگران را بکشیم چون ممکن است به آنها صدمه بزنیم!". منتظر معجزه نباشید که پس از این مکالمه همه چیز درست شود. کودکان به سختى موضوعى را یاد مى‌گیرند و انقدر باید این اتفاق تکرار شود تا در نهایت بفهمند که با این کار نتیجه‌اى نمى‌گیرند. مقاومت کنید و تسلیم نشوید. به مرور زمان که مهارت کلامى او بهتر شد، به او یاد دهید که از صحبت کردن براى حل مشکلش استفاده کند.

3-هیچگاه تلافى نکنید. هرگز سعى نکنید مو هایش را بکشید تا به او ثابت کنید که این کار چقدر دردناک است. هدف کودک از کشیدن مو، ایجاد تغییر در شرایط است مثلاً مى‌خواهد دوستش را از تلاش براى گرفتن عروسکش منصرف کند، نه اینکه به کسى آزار برساند. اما پیامى که از کار شما دریافت مى‌کند این است : براى اصلاح کردن رفتار کسى، باید تلافى کنى. در صورتیکه شما باید الگوى او باشید و به او یاد دهید که در هر شرایطى به جاى آزار رساندن به دیگران، باید از کلمات، براى بیان خواسته هایش، کمک بگیرد


این نوشیدنی قبل از خواب چربی های شکمتان را از پای درمی آورد + دس

با مصرف این نوشیدنی سایز دور کمرتان کوچک شده و چربی های شکمتان در هنگام خواب آب می شود.

این نوشیدنی قبل از خواب چربی های شکمتان را از پای درمی آورد

نوشیدنی قبل از خواب

چربی شکمی یک تهدید جدی برای سلامتی بدن محسوب می شود، چربی در اطراف ناحیه میانی یک عامل خطر برای بیماری قلبی، دیابت نوع 2، و حتی برخی از انواع سرطان ها است. 
 
رژیم غذایی گیاهی در سلامت بدن و آب شدن چربی شکم نقش موثری ایفا می کند.  

ما به شما یک نوشیدنی سالم از مواد تازه توصیه می کنیم که به طور شگفت آوری در باریک شدن سایز دور کمر و آب شدن شکم تاثیرگذار است اما جالب تر از آن این است که این معجون در زمانی که خوابید چربی های دور شکمتان رامی سوزاند.
 
ترکیب  آناناس وکرفس به دلیل وجود آنزیم هایی  که باعث تحریک هورمون چربی سوز در بدن می شوند یک انتخاب ایده آل برای کسانی است که تمایل دارند چربی های شکمی و دور کمرشان بدون فعالیت های عجیب و غریب آب شده و اندام زیبا داشته باشند.
 
استفاده زنجبیل به خصوص در طولانی مدت در کاهش وزن و  از  بین رفتن چربی  های اضافی موثر است، این ماده مغذی عالی قند خون را تنظیم کرده، حاوی مقدار بالایی فیبر بوده و حساسیت بدن به انسولین را بهبود می بخشد. 
 
مصرف روزانه سبزی های تازه به تامین ویتامین های مغذی بدن کمک کرده و قند خون را افزایش نمی دهد.
 
نوشیدن این معجون خارق العاده قبل از به رختخواب رفتن باعث می شود که چربی های اضافی بدن و شکمتان در خواب آب شود همچنین در طول روز به دلیل مواد مفید موجود در این معجون کمتر به خوردن مواد قندی و نشاسته ای نیاز پیدا می کنید. 
 
این معجون شگفت انگیز نفخ و یبوست را از بین برده و به بهبود عملکرد سیستم گوارشی بدن کمک می کند.
 
مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی معجزه آسا:
 
1/2 فنجان آناناس 
 
کرفس 1 ساقه
 
زنجبیل یک بند انگشت(2 سانتی متر)
 
5-6 برگ نعناع
 
کلم یا اسفناج (1/2 فنجان خرد شده)
 
آب 1/3 فنجان
 
دستورالعمل:


 مواد تشکیل دهنده را در مخلوط کن با هم ترکیب کنید، حال این معجون خوشمزه و معجزه آسا آماده مصرف است.


10 خوراکی مفید برای پیشگیری از حمله قلبی+ عکس

مارچوبه یک خوردنی عالی برای پاکسازی طبیعی عروق خونی است

10 خوراکی مفید برای پیشگیری از حمله قلبی

در حالی که عصاره‌ها، معجون‌ها و نوشیدنی‌های زیادی برای سم‌زدایی بدن تبلیغ می‌شود تا به گفته سازندگانش بدنتان را پاکسازی و سم‌زدایی کند، طبیعت موادی غذایی در اختیارمان نهاده که همان خاصیت را دارند.

 

10 ماده غذایی فهرست‌شده در ادامه، می‌تواند با پاکسازی شریان‌های خونی، شما را در محافظت از قلبتان یاری کند. 

1-آووکادو
به جای این‌که روی غذای خود مایونز بریزید، آن را با مقداری آووکادو خوشمزه‌تر و سالمتر کنید. مطالعات نشان داده که مصرف روزانه آووکادو می‌تواند با کم کردن LDL و افزایش HDL به بهبود کلسترول خون کمک کند. میزان HDL کلسترول باعث حفظ رگها از موانعی می‌شود که درون رگ رسوب کرده‌اند.

 10 خوراکی مفید برای پیشگیری از حمله قلبی

2-مارچوبه
مارچوبه یک خوردنی عالی برای پاکسازی طبیعی عروق خونی است که می‌تواند به کاهش فشار و جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند و بدین گونه شما را از بیماری‌های قلبی و عروقی نجات دهد. این گیاه پر از فیبر و مواد معدنی است که در فهرست طولانی آنها می‌توان از ویتامین‌های K، B1، B2، C و E یاد کرد.

10 خوراکی مفید برای پیشگیری از حمله قلبی

3-انار
این میوه پر از مواد شیمیایی گیاهی مفید است که با ایفای نقش آنتی‌اکسیدانی از دیواره سرخرگها در برابر آسیب محافظت می‌کند. آب انار باعث تحریک بدن به تولید اکسید نیتریک و در نتیجه، کمک به جریان یافتن خون و باز ماندن عروق خونی می‌شود.

 10 خوراکی مفید برای پیشگیری از حمله قلبی

4-کلم بروکلی
کلم بروکلی سرشار از ویتامین K است. از این رو باعث مراقبت از کلسیم و جلوگیری از آسیب‌رسیدن به عروق می‌شود. همچنین منبعی سرشار از فیبر است که می‌تواند به کاهش سطح فشار خون و کلسترول بیانجامد.

10 خوراکی مفید برای پیشگیری از حمله قلبی

5- زردچوبه
این ادویه یک ضد التهاب قدرتمند است که با کاهش التهابات از ایجاد مشکلات عروقی جلوگیری می‌کند. یک علت عمده تصلب شرائین سخت شدن رگهاست و اضافه کردن مقداری زردچوبه به رژیم غذایی می‌تواند آسیب به دیواره‌های شریانی را کاهش دهد.

  10 خوراکی مفید برای پیشگیری از حمله قلبی

6- خرمالو
این میوه نیز پر از مواد آنتی‌اکسیدن و پلی‌فنول است که سبب کاهش LDL و تری‌گلیسیرید خون می‌شود. خرمالو علاوه بر این منبعی از فیبر است که می‌تواند سبب تنظیم فشار خون شود و رگها را نیز پاک نگاه دارد.

10 خوراکی مفید برای پیشگیری از حمله قلبی

7- اسپیرولینا
بله... ممکن است اسم این ماده غذایی کمی برایتان عجیب و غریب باشد! اما در واقع این یک نوع جلبک سبز-آبی است که باعث تنظیم سطح لیپید در خون می‌شود. اسپیرولینا همچنین پروتئینی مناسب شامل همه نوع اسیدهای آمینه ضروری و مورد نیاز بدن برای حفظ سلامتی است و می‌تواند در کار استراحت دیواره‌های رگها و تثبیت فشار خون همراه با تنظیم سطح چربی خون کارگر افتد.

 10 خوراکی مفید برای پیشگیری از حمله قلبی

8- دارچین
این ادویه خوشمزه هم می‌تواند همراه با پاکسازی رگها از پلاک و جلوگیری از افزایش آنها، به کاهش سطح کلسترول کمک کند. دراچین سرشار از آنتی‌اکسیدان است و آنتی‌اکسیدان با جلوگیری از اکسیداسیون در خون باعث بهبود سلامت قلب و عروق می‌شود. می‌توانید مقداری از آن را در چای یا حتی قهوه بریزید یا به مواد غذایی دیگر بیافزایید.

10 خوراکی مفید برای پیشگیری از حمله قلبی

9- قره‌قاط
این خوراکی مفید هم سرشار از آنتی‌اکسیدان است. بنابراین می‌تواند باعث کاهش سطح LDL و افزایش HDL کلسترول شود. در واقع، مصرف منظم عصاره قره‌قاط خالص احتمالاً تا حدود 40 درصد به کاهش کلی خطرات ابتلا به بیماری‌های قلبی منجر می‌شود.

10 خوراکی مفید برای پیشگیری از حمله قلبی

10- چای سبز
این نوشیدنی سطوح بالایی از ترکیباتی را در خود دارد که می‌تواند مانع جذب کلسترول در طول هضم غذا شود. نوشیدن یک تا دو فنجان از آن در روز به بهبود سطح چربی خون و کاهش انسداد شریان‌ها کمک می‌کند. همچنین با افزایش طبیعی متابولیسم یا سوخت‌وساز بدن، می‌تواند در کاهش وزن و در نتیجه افزایش سلامت قلبی و عروقی موثر باشد.

10 خوراکی مفید برای پیشگیری از حمله قلبی

 


نوشیدنی معجزه آسایی که چشمانتان را مانند عقاب تیز می کند

یک جراح روسی با استفاده از آلوئه ورا، نوشیدنی معجزه آسایی را برای بهبود و تقویت بینایی و دید چشم به بیماران توصیه کرد.

نوشیدنی معجزه آسایی که چشمانتان را مانند عقاب تیز می کند

نوشیدنی معجزه آسا برای چشم

 ولادیمیر پتروویچ فیلاتو، جراح مشهور روس از طب پزشکی و سنتی برای درمان ضعف بینایی و کمک به بهبود آن و جلوگیری از کوری چشم استفاده کرد.
 
او یک دستور معجزه آسا با اثر درمانی فوق العاده به بیماران توصیه کرد.

مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی مقوی چشم:

 آب آلوئه ورا 100 گرم
گردو خرد شده  500 گرم
عسل خالص 300 گرم
آب لیمو  3-4 قاشق

روش تهیه:
 
ابتدا باید آب آلوئه ورا را آماده کنید برای این کار برگ هایی از بالا، پایین و وسط این گیاه بچنید و با استفاده از آب جوش سرد شده در دمای اتاق، آن ها را شست و شو دهید سپس برگ ها را به قطعاتی کوچکتر ریز ریز کنید و در لای یک توری تمیز قرار داده و فشار دهید تا آب آن خارج شود، این مایع را بین 10 تا 12 روز می توانید در یخچال نگه داری کنید. 
 
پس از تهیه آب آلوئه ورا، بقیه مواد را در داخل این مایع ریخته و مخلوط کنید. 
 
دستورالعمل مصرفی:
شما باید این نوشیدنی را 30 دقیقه قبل از غذا و سه بار در روز مصرف کنید استفاده از آن را تا زمانی که حس کنید بینایی شما تقویت شده و بهبود پیدا کرده ادامه دهید.
 
این گیاه در درمان این بیماری ها معجزه می کند

آلوئه ورا گیاه بسیار مفیدی برای سلامتی انسان است و خواص شگفت انگیزی در درمان برخی بیماری ها دارد که مهمترین آن ها عبارتند از:
 
درمان بیماری سل
بهبود بیماری های قلبی و عروقی
درمان بیماری های  کلیوی
بهبود مشکلات دستگاه گوارش
از بین بردن التهاب و سوزش اندام جنسی خانم ها