سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با آلوئه ورا بهترین دوست تابستانی آشنا شوید

گرمای تابستان و آفتاب سوزان خورشید همه علاقه ما به تابستان را در خود خلاصه کرده اند و مشکلاتی چون آفتاب سوختگی و خشکی پوست و حتی شکنندگی موها ایجاد می کنند.

 

خواص آلوئه ورا 

 گرمای تابستان و آفتاب سوزان خورشید همه علاقه ما به تابستان را در خود خلاصه کرده اند و مشکلاتی چون آفتاب سوختگی و خشکی پوست و حتی شکنندگی موها ایجاد می کنند. برای این که بتوانیم ارتباط بهتری با این فصل برقرار کنیم استفاده محصولاتی است که مناسب فصل گرما تولید شده اند. یکی از موادی که در این محصولات به کار می رود گیاه آلوئه ورا می باشد. این گیاه نقش معجزه آسایی در مراقبت از پوست و مرطوب نگه داشتن آن دارد. ادامه مطلب را بخوانید تا به دلایل استفاده آن در تابستان پی ببرید.

آلوئه ورا تسکین دهنده

وقتی با پوست بدون محافظ زیر آفتاب بیرون بروید عواقب بدی به دنبال خواهد داشت. عواقبی چون سوختگی، قرمزی و پوسته پوسته شدن که در اثر زیرآفتاب ماندن ایجاد می شود. شاید اکنون انتظار داشته باشید که درباره کرم های ضد آفتاب و SPF برایتان بگویم اما حالا که دیگر این عوارض برای پوست ایجاد شده اند باید به فکر راهی برای درست کردن آن باشیم.بهترین راه استفاده آلوئه ورا می باشد. شاید این گیاه نتواند به سرعت آفتاب سوختگی ها را درمان کند اما می تواند در طول دوره بهبود و درمان پوست را خنک و تسکین دهد. اگر به فکر سفری به کنار دریا هستید همراه خود ژل یا مرطوب کننده آلوئه ورا ببرید تا پس از آفتاب به پوست و بدن خود بمالید. اگر پوست صورت دچار آفتاب سوختگی شده است با تمیز کننده آلوئه ورا آن را بشوئید.

آلوئه ورا آبرسان پوست

آلوئه ورا علاوه بر خاصیت تسکین دهنده برای پوست خاصیت آبرسانی نیز دارد. روغن این گیاه پوست هایی که بیش از حد خشک شده اند را مرطوب می کند و مانع پوسته پوسته و خشک شدن پوست می شود. این فصل سال مرطوب نگه داشتن پوست بسیار مهم است زیرا گرمای تابستان رطوبت طبیعی پوست را می گیرد. سعی کنید لوسیونی که استفاده می کنید را ابتدا با آلوئه ورا ترکیب کنید.

آلوئه ورا نرم کننده مو

خاصیت مرطوب کننده و آبرسان این گیاه برای موها نیز کاربرد دارد و می تواند موهای خشک و شکننده را درمان کند. اگر موهایتان در اثر آب دریا و استخر شکننده و خشک شده باشد فقط کافی است ماسک موی آلوئه ورا استفاده کنید تا لطافت و درخشندگی را به آن بازگردانید.


راه های درمان سینوزیت به روش طبی

سوپ مرغ التهاب همراه با احتقان سینوس را کاهش می دهد.

راه های درمان سینوزیت به روش طبی

درمان سینوزیت

به حفره هایی که در اطراف بینی و در سایر قسمتهای صورت در استخوانها وجود دارند و در آنها هوا وجود دارد،سینوس گفته می شود.در سینوزیت حاد سینوسها ملتهب و متورم می شوند.التهاب و تورم سینوسها در تخلیه ی ترشحات اختلال ایجاد می کند و موجب افزایش ترشح مایع مخاطی می شود.این بیماری شایع است و تنفس عادی فرد، ا ز طریق بینی را با مشکل مواجه می کند.اگر دچا ر سینوزیت شوید ممکن است نواحی اطراف بینی و چشمها متورم شوند و احساس کنید صورت شما کمی متورم شده است. ممکن است در صورت خود درد ضربان داری حس کنید و یا دچار سردرد شوید.

بیشتر اوقات سینوزیت حاد به دنبال سرماخوردگی رخ میدهد و بینی شما مانند یک شیر آب چکه می کند و احساس می کنید که سرتان را با یک گیره گرفته اند شما با بسته نگه داشتن چشم خود احساس بهتری دارید زیرا آنها باد کرده و دردناک هستند و در گلوی خود احساس بلعیدن ناخن دارید.

انواع مشکلات سینوسی
 
مشکلات سینوس می تواند کاملا پر از بدبختی باشد آنها در اثر تعدادی از موارد ایجاد می شوند که این موارد عبارتند از:
 انجمن بیماری های عفونی امریکا (IDSA) می گوید که 90 - 98 درصد از موارد سینوزیت توسط ویروس ها، که با آنتی بیوتیک درمان نمی شود ایجاد می شود.
 
سینوزیت مزمن: این یک حالت التهابی است که به طور معمول بیش از سه ماه طول می کشد پولیپ بینی، که رشد غیر سرطانی دارد اغلب همراه با سینوزیت مزمن می باشند.
ضد احتقان و آنتی هیستامین ها را در سینوزیت استفاده نکنید مگر در مواردی که شما رینیت آلرژیک دارید ضد احتقان ها و آنتی هیستامین به سینوزیت کمک نمی کنند در برخی از موارد، آنها آن را بدتر می کنند.
 
رینیت آلرژیک: اگر شما رینیت آلرژیک دارید، سیستم ایمنی بدن شما باعث رها شدن هیستامین شده که غشاء بینی شما را تحریک کرده و باعث احتقان و عطسه می شود رینیت آلرژیک می تواند به سینوزیت منجر شود.
  
خوشبختانه، راه حل های موثر برای کاهش درد و ناراحتی ناشی از مشکلات سینوس وجود دارد که شما می توانید استفاده کنید.
 
1. آب بنوشید

نوشیدن مایعات و برقراری یک مرطوب کننده و یا بخارساز مفید است چرا این مهم است؟ زیرا مایعات و رطوبت سبب نازک شدن مخاط و به تخلیه سینوسها کمک می کند آنها همچنین سینوس های شما را روان و پوست شما را هیدراته نگه می دارد.
 
2. بینی ها را با سرم شستشو آبیاری کنید


شستشوی بینی، آبیاری بینی در تسکین احتقان بینی و سوزش بسیار موثر است آبیاری سرم نمکی به معنی به سادگی و به آرامی بینی خود را با یک محلول سالین شستشو دهید شما می توانید این کار را با بطری های خاص، سرنگ حبابدار، یا دستگاه ارزان قیمت که شبیه لامپ علاءالدین است انجام دهید مخلوط نمکی نیز در داروخانه ها در دسترس است همچنین می توانید 1 قاشق چای خوری نمک دریا را در  1پاینت ( وزن معادل نیم کوارت ) آب مقطر، سترون شده یا فیلتر شده حل نمایید ( از نمک طعام، که معمولاً شامل مواد افزودنی است استفاده نکنید ) سپس  کمی جوش شیرین به مخلوط اضافه کنید.
برای آبیاری سینوس در حالی که ایستاده اید محلول را  یا سرنگ به یک سوراخ بینی در حالی که سر خود را کج کرده اید بریزید تا از سوراخ بینی دیگر جریان یابد.
 

 
3. بخار
بخار به از بین بردن احتقان با شل کردن موکوس کمک می کند خودتان می توانید درمان را با استفاده از یک کاسه آب داغ و یک حوله بزرگ انجام دهید اگر دوست دارید می توانید منتول، کافور و یا روغن اوکالیپتوس را به آب اضافه کنید حوله را روی سر خود انداخته و سپس در امتداد دو طرف کاسه پایین اندازید تا بخار در داخل به دام افتد اکثر مردم این کار را تا زمانی که پراکندگی بخار وجود دارد انجام می دهند بخار دوش گرم نیز می تواند موثر باشد اما متمرکز شدن بخار کمتر است.
 
4. سوپ مرغ
این یک داستان قدیمی نیست تعدادی از مطالعات از منافع سوپ مرغ در کمک به سهولت احتقان حمایت می کنند یک مطالعه نشان داد که سوپ مرغ التهاب همراه با احتقان سینوس و سرماخوردگی را کاهش می دهد.
پس چه راز در آن است؟ دانشمندان ماده فعال در سوپ مرغ را مشخص نکرده اند اما آنها بر این باورند که بخار همراه با اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی مواد تشکیل دهنده سوپ به شفاف کردن سینوس کمک می کنند.
 
5. کمپرس گرم


آکادمی آمریکایی جراحی گوش و حلق - سر و گردن (AAO-HNS)  توصیه چرخش کمپرس گرم و سرد روی سینوسها دارند.
دراز بکشید و یک کمپرس گرم را به مدت سه دقیقه در سراسر بینی، گونه ها و پیشانی قرار دهید.
کمپرس گرم  را برداشته و به مدت 30 ثانیه کمپرس سرد قرار دهید.
این عمل را دو تا سه بار انجام دهید
شما می توانید این کار دو تا شش بار در هر روز تکرار کنید.
 بخار به از بین بردن احتقان بینی کمک می کند.
 

 
چه هنگامی باید به پزشک مراجعه کنید
علائمی که شما باید به پزشک مراجعه نمایید عبارتند از:
علائم بیشتر از10  روز طول بکشد.
تب 102  درجه فازینهایت یا بالاتر باشد.
علائم بدتر و بدتر شده، از جمله بالا رفتن تب و یا ترشحات مایل به سبز بینی شما افزایش یافته باشد.
تغییرات در بینایی رخ دهد.
اگر شما مبتلا به آسم یا آمفیزم هستید و یا داروهایی برای سرکوب سیستم ایمنی بدن مصرف می نمایید.
 
نکته: توجه داشته باشید که شما تنها این بیماری را ندارید بلکه با توجه به نظر AAO-HNS، بیش از 37 میلیون آمریکایی حداقل یک بار سینوزیت را در یک سال داشته اند اما این داروهای خانگی می تواند زودتر به تسکین علائم و داشتن تنفس آسان به شما کمک کنند.


بیدمشک چیست ؟ خواص دارویی و درمانی بیدمشک

گل‌های گیاه دارویی بیدمشک قبل از بازشدن برگ‌ها ظاهر می‌شوند

بیدمشک چیست ؟ خواص آن را بشناسیم

بیدمشک

گیاه دارویی بیدمشک از بید معمولی با نام نژادی از درخت بید است که اندازه آن از بید معمولی کوچکتر ولی سنبله‌های آن دارای اسانس معطری است. جالب است بدانید که گل‌های گیاه دارویی بیدمشک قبل از بازشدن برگ‌ها ظاهر می‌شوند و معطرند و رنگ این گیاه در بهترین نوع بیشتر است . اسانسی از گل‌های این گیاه گرفته می‌شود که به آن عرق بیدمشک می‌گویند که همراه با شربت جهت معطر شدن شربت مصرف دارند و مصرف درمان نیز دارا می‌باشد. طبیعت گیاه بیدمشک سرد و تر و مقوی قوای دماغی و قلب و مفرح مزاج است و سردردهای مزاج را تسکین می‌دهد.

خواص بیدمشک

درختان بیدمشک به عنوان نخستین درختان در فصل بهار در شمال غرب ایران شکوفه می کنند و این شکوفه ها به عنوان پیک بهاری به گل می نشیند. به دلیل داشتن خواص پزشکی متعدد عطر و طعم بیدمشک از زمانهای دور مدنظر بوده و این امر باعث شده تا مردم منطقه عرق بیدمشک را به دلیل خاصیت درمانی آن، در خانه های خود داشته باشند. مردم این منطقه معتقدند که عرق بیدمشک در تسکین اعصاب، درمان کم خونی و ناراحتی های قلبی موثر است.

در مورد این عرق بسیار مفید باید گفت که عرق بیدمشک با داشتن ترکیباتی همچون ژرانیون سالیسین، تانن، به عنوان داروی موثر در تقویت قلب، آرام بخش و رفع کننده درد و خستگی شهرت یافته است. عطاران معتقدند بیدمشک گیاهی ملین و تقویت کننده قلب و دستگاه گوارش است و مصرف عرق آن اشتها را افزایش می دهد. عرق بیدمشک تقویت کننده دستگاه عصبی و جوشانده برگ آن با عسل آرام کننده اعصاب است، همچنین جوشانده گل آن بیماریهای عصبی، افسردگی، دردهای عضلانی و بیماریهای روماتیسمی را درمان می کند.

همچنین از شربت آن به عنوان نوشیدنی معطر و خوش طعم در مراسم و دید و بازدیدها استفاده می شود. تهیه عرق بیدمشک در آغازین روزهای بهار یکی از سنتهای خانواده های آذربایجانی به ویژه خانواده های ارومیه ای است که به شکل سنتی انجام می پذیرد و این امر به عنوان یک سنت ویژه با آیین های خاصی و به وسیله دستگاه های تعریق صورت می گیرد. اسانس یا عرق بیدمشک علاوه بر خواص درمانی برای معطر کردن شربتها نیز به کار می رود.

بید مشک گیاهی است  ملین و تقویت کننده قلب ،اعصاب و محرک قوای جنسی .این گیاه داروئی دستگاه گوارش را تقویت کرده و اشتها را افزایش می دهد. به گزارش اسان طب جوشانده برگ یا پوست درخت بیدمشک سبب دفع انگلها و کرمهای معده و روده می شود. عرق بیدمشک مقوی قلب بوده و برای حفظ سلامتی آن بسیار مناسب و موثر است و همچنین باعث کاهش تب شده و خاصیت تب بری دارد.

چنانچه زالو در حلق کسی رفته و در حلق یا اطراف آن چسپیده باشد، با غرغره عصاره برگ درخت بید مشک زالو از عضو جدا و از حلق خارج می‌شود. عرق  بیدمشک قند خون را پایین می‌آورد و نوشیدن آن بدون مواد شیرین کننده به مقدار قابل توجهی قند خون را کاهش می‌دهد.


انواع قارچ های پوستی و راه های درمان آن

بیماری قارچ

قارچهای پوستی و راه درمان آنها
دوره درمان یک هفته‌ای تا چند ماهه برای انواع بیماری‌های قارچی پوست لازم است.
 دکتر ساکت متخصص پوست و مو درباره‌ علل عمده بیماری قارچی پوست بدن گفت: قارچ‌ها میکروارگانیسم‌هایی هستند که در هوای مرطوب و گرم رشد می‌کنند، بنابراین یکی از دلایل رشد قارچ‌ها در بدن رطوبت و گرما است. علاوه بر این رعایت نکردن بهداشت، تماس افراد با یکدیگر و با حیوانات و از طریق لباس و نپوشیدن کفش مناسب و ... نیز قارچ به بدن فرد منتقل می‌شود.

وی افزود: افرادی که بیماری قند دارند و افرادی که چاق هستند، بیشتر عرق می‌کنند، پوست آنها مرطوب می‌شود و در نتیجه موجب ابتلا به بیماری قارچی پوستی در فرد می‌گردد.

دکتر ساکت در خصوص علائم بیماری قارچی پوست گفت: علائم بیماری قارچی پوست به بخشی از بدن که قارچ در آن است بستگی دارد.

وی ادامه داد: بعضی از قارچ‌ها به صورت ضایعات گرد قرمز و کمی پوسته دهنده است که قابل مشاهده است ولی علائمی ندارد و از دیگر قارچ‌ها می‌توان به قارچ‌هایی اشاره کرد که در کشاله‌ران، زیر بغل و زیر سینه بوجود می‌آید که از علائم آن خارش، سوزش و قرمزی است.

دکتر ساکت درباره بیماری قارچی در پوست سر اذعان کرد: وجود قارچ در ناحیه‌ی سر با پوسته ریزی و گاهی با آبسه، ترشح و کچلی سر همراه است که بیشتر در افراد 12-7 سال شیوع دارد.

وی با اشاره به اینکه دوره‌ درمان با توجه به نوع قارچ متفاوت خواهد بود، عنوان کرد: با توجه به نوع قارچ، دوره‌ درمان آن از یک هفته تا چند ماه زمان می‌برد به طور مثال قارچ ناخن که موجب تغییر صفحه  ناخن و پوسته‌دهی زیر ناخن و... می‌گردد حدود 4 ماه دوره درمان آن زمان خواهد برد. اما درمان قارچ‌های سطحی پوست ممکن است یک هفته هم کافی باشد.

این متخصص گوش و حلق و بینی درباره‌ی راه‌های پیشگیری از بیماریهای قارچی گفت: برای پیشگیری از ابتلا به قارچ بین انگشتان پا و کف ‌پا لزوماً از کفش مناسب و راحت استفاده کنیم و از رفتن به محیط‌هایی مثل استخر که رطوبت زیادی دارد بدون کفش‌ یا دمپایی خودداری کنیم زیرا فردی که قارچ پا دارد اگر در محوطه‌ استخر راه برود و پوسته‌های قارچ پای او روی زمین بریزد و دیگری روی آن راه برود، قارچ به بدن شخص ثانی هم منتقل می‌شود که توصیه می‌شود در محیط‌های عمومی گرم و مرطوب مثل استخر و سونا از دمپایی و در محیط‌های دیگر از کفش چرمی و باز که به استاندارد نزدیک باشد، استفاده کنید.

وی افزود: در فصل تابستان میزان تعریق زیاد است و از آنجا که عرق‌کردن پوست بدن را مرطوب می‌کند لذا موجب رشد قارچ‌های موجود در بدن فرد می‌گردد، بنابراین  توصیه می‌شود که هر روز و یا حتی روزی دوبار دوش بگیرید و لباس‌های خود را زود به زود تعویض کنید. زیرا که لباس‌ها خود از عوامل ایجاد بیماری‌های قارچی پوست هستند.

دکتر ساکت درباره استفاده از شامپو بدن برای کنترل قارچ گفت: شامپو ضد شوره و ضد قارچ بر روی بعضی از قارچ‌ها مؤثر است که این قارچ‌ها معمولاً در بدن نوجوانان و جوانان به صورت لکه‌های رنگی ( در سفید پوست‌ها، لکه‌های قهوه‌ای و در سبزه پوست‌ها به صورت لکه‌های سفید یا قرمز ) ظاهر می‌شود.

وی در پایان گفت: توصیه می‌کنم که بیشتر به بهداشت خود اهمیت دهید تا هم بیمار نشوید و هم هزینه و زمان خود را صرف درمان نکنید.


روز قدس روز هشدار به روشنفکران آمریکایی مسلک هم هست!

امام خمینی:

"روز قدس" یک روز جهانى است. روزى نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابله ملتهایى است که در زیر فشار ظلم امریکا و غیر امریکا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست. روزى است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. روزى است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد. متعهدین این روز را روز قدس مى‏دانند، و عمل مى‏کنند به آنچه باید بکنند. و منافقین- آنهایى که با ابرقدرتها در زیر پرده آشنایى دارند و با اسرائیل دوستى- در این روز بى‏تفاوت هستند، یا ملتها را نمى‏گذارند که تظاهر کنند. روز قدس روزى است که باید سرنوشت ملتهاى مستضعف معلوم شود، باید ملتهاى مستضعف اعلام وجود بکنند در مقابل مستکبرین. باید همانطور که ایران قیام کرد و دماغ مستکبرین را به خاک مالید و خواهد مالید، تمام ملتها قیام کنند و این جُرثومه‏هاى فساد را به زباله دانها بریزند. روز قدس روزى است که باید این دنباله روهاى رژیم سابق در ایران، و آن توطئه چینهاى رژیم فاسد و ابرقدرتها در سایر جاها خصوصاً در لبنان، تکلیف خودشان را بدانند. روزى است که باید همت کنید و همت کنیم که قدس را نجات بدهیم؛ و برادران لبنانى را از این فشارها نجات بدهیم. روزى است که باید تمام مستضعفین را از چنگال مستکبرین بیرون بیاوریم. روزى است که باید جامعه مسلمین‏ همه اظهار وجود بکنند و هشدار بدهند به ابرقدرتها و به این تُفاله هایى که مانده است از آنها- چه در ایران و چه در سایر جاها ..

روز قدس، روزى است که باید به این روشنفکرانى که در زیر پرده با امریکا و عمال امریکا روابط دارند هشدار داد. هشدار به اینکه اگر از فضولى دست برندارید، سرکوب خواهید شد! ما به آنها مهلت دادیم و با آنها با ملایمت رفتار کردیم که شاید دست از شیطنت بردارند و اگر دست برندارند، کلمه آخر را خواهیم گفت و خواهیم به آنها فهماند که دیگر رژیم سابق قابل برگشتن نیست و دیگر امریکا نمى‏تواند به اینجا حکومت کند، و دیگر سایر ابرقدرتها نمى‏توانند در این مملکت حکومت کنند. روز قدس روزى است که باید به همه ابرقدرتها هشدار داد که باید دست خود را از روى مستضعفین بردارید و سر جاى خود بنشینید ..     صحیفه امام   ج‏9    279   
نوشته شده توسط کوچک زاده در ساعت 11:56 | لینک  |  آرشیو نظرات