سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهمترین نشانه های کمبود پروتئین در بدن چیست؟

بدن برای اینکه به شما بگوید به اندازه کافی تخم مرغ، گوشت کم چرب، ماهی، آجیل، لبنیات و سبزیجات سرشار از پروتئین جهت سوخت رسانی به عضلات و سلامت کلی نمی خورید راه های مختلفی دارد.

مهمترین نشانه های کمبود پروتئین چیست؟

نشانه های کمبود پروتئین

بدن برای اینکه به شما بگوید به اندازه کافی تخم مرغ، گوشت کم چرب، ماهی، آجیل، لبنیات و سبزیجات سرشار از پروتئین جهت سوخت رسانی به عضلات و سلامت کلی نمی خورید راه های مختلفی دارد. اگر این نشانه ها را در خود دیدید بهتر است روی مقدار پروتئین برنامه غذایی تان تجدید نظر کنید.

مرتب احساس ضعف و گرسنگی می کنید

تری هوپو رومرو، نویسنده چندین کتاب پرفروش آشپزی، می گوید: برنامه غذایی گیاه خواری داشتم و متوجه شدم در تمام روز احساس نارضایتی ( گرسنگی ) و بی انرژی بودن می کنم. وقتی کل روز را مشغول کاری و رفت و آمد های طولانی داری، و به ندرت ورزش می کنی و مسئولیت های زیادی را باید رسیدگی کنی رفتن به سراغ کربوهیدرات های فرآوری شده خیلی آسان می شود.

 برای اینکه هر روز احساس سیری کنید، مخصوصا زمانی که برای ساخت عضله ورزش می کنید، این روش نمی تواند کمکتان کند. هضم پروتئین طول می کشد به همین دلیل باعث می شود احساس سیری و با انرژی بودن کنید. وقتی رومرو شروع به اضافه کردن پروتئین در برنامه غذایی خود کرد، متوجه شد هم انرژی اش افزایش یافته و هم کمتر احساس خستگی می کند.

عضلاتتان از بین می رود

برای اینکه هم قوی به نظر برسیم و هم احساس قدرتمند بودن بکنیم به چیزی بیش از هر روز باشگاه رفتن نیاز است. اگر برای سوخت رسانی به بافت ها با آمینو اسید های ضروری به اندازه کافی پروتئین مصرف نکنید، بدن چاره ای نخواهد داشت جز اینکه عضلات را برای تامین آمینو اسید ها از فیبرشان بشکند. یکی از محل های اصلی که باید چک شود قسمت ترقوه است. اگر استخوان ترقوه خیلی برجسته شود، شاید وقتش است که به فکر دریافت پروتئین و البته کالری بیشتر در برنامه غذایی خود باشید.

با کاهش وزن به مشکل خورده اید

محققان متوجه شده اند رژیم گیرندهایی که پروتئین دریافتی شان 30 درصد از کل کالری مصرفی روزشان است روزانه 450 کالری کمتر دریافت می کنند و در طول مدت سه ماه مقدار قابل توجهی وزن کاهش می دهند. مصرف پروتئین در طول رژیم غذایی بسیار مهم است چون از سوزانده شدن چربی ها مطمئنتان می کند، نه با بالا بردن سوخت و ساز، بلکه با تقویت عضلات. غذاهای سرشار از پروتئین مدت زمان بیشتری برای هضم شدن و مورد استفاده قرار گرفتن نیاز دارند، و همچنین بیرون رفتنشان از معده نیز زمان می برد و همین باعث می شود مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید.

دچار ریزش مو شده اید

معمولا متخصصان تغذیه از مراجعین خود می خواهند یک دست در موهای خود بکشند تا ببینند چند تار مو از بین آنها جدا می شود، این آزمایش برای تخمین سلامت انجام می شود. موها تا حدود زیادی از پروتئین ساخته شده اند: موها به پروتئین کافی جهت رشد و سالم ماندن نیاز دارند. اگر بدن دچار کمبود پروتئین از برنامه غذایی تان شده باشد، بدن سعی می کند تا جایی که می تواند سطح پروتئین را حفظ کند بنابراین موها را به حالت استراحت در می آورد. این یعنی بیشتر از همیشه در خود شاهد ریزش مو هستید. در طول روز دو تا سه وعده پروتئین میل کنید تا مویی سالم داشته باشید.

دائما مریض می شوید

لازمه دور ماندن از مریضی همیشه بهداشت و خواب خوب نیست، بلکه مواد مغذی مناسب حرف اول را می زند. سیستم ایمنی با توجه به سوخت رسانی درست خوب کار می کند. در یک تحقیق محققان به این نتیجه رسیدند که کمبود پروتئین باعث از دست رفتن سلول های T می شود، این سلولها با میکروب ها مبارزه می کنند. درنتیجه سیستم ایمنی بدن به راحتی می تواند ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

پایین پا به صورت غیر منتظره ای متورم می شود

اگر به اندازه کافی پروتئین مصرف نکنید، متوجه خواهید شد که در مچ و پایین پا آب جمع شده است. پروتئین به نگهداری آب و نمک در رگ های خونی کمک می کند، بدون پروتئین کافی، این مایعات می توانند به بافت های اطراف نفوذ کنند، ورم و پف کردگی پایین پاها بسیار آزار دهنده است. این حالت معمولا سبب کشیدگی و رنگ پریدگی پوست می شود طوری که اگر یک انگشت را روی آن فشار بدهید جایش مدتی باقی می ماند.

پوست در برخی نقاط تکه تکه می شود

کمبود پروتئین گاهی باعث پوسته پوسته شدن،  و یا تحریک پوست می شود، مخصوصا در قسمت پاشنه پاها. کمبود یک پروتئین خاص در سد محافظ پوست، آن را در برابر مواد حساسیت زا و دیگر تحریک کننده ها سست می کند. علاوه بر بالا بردن مصرف پروتئین، استفاده از داروهای اگزما نیز به بهبود پوست کمک می کند.


دلیل اختلافات عروس با مادرشوهر چیست؟

اختلافات و تعارض های زناشویی در همه ازدواج ها و بین تقریبا تمام زوج ها وجود دارد.

دلیل اختلافات عروس با مادرشوهر چیست؟

مشکل عروس و مادر شوهر

 در بعضی تصمیم گیری های زندگی از جمله انتخاب منطقه سکونت، با همسرم اختلاف جدی دارم. با توجه به شغل پدرم که زیاد به ماموریت می رود و بیماری مادرم، ناچارم به محل سکونت پدر و مادرم تا حدودی نزدیک باشم. این نزدیک بودن البته به معنای بودن در یک خانه یا کوچه نیست بلکه منظورم اختلاف چند کوچه است. راهنمایی بفرمایید چگونه می توانم همسرم را قانع کنم تا در محله ای که می خواهم ساکن باشم؟

 

 دلیل اختلافات عروس با مادرشوهر چیست؟

با سلام خدمت شما خواننده محترم. اختلافات و تعارض های زناشویی در همه ازدواج ها و بین تقریبا تمام زوج ها وجود دارد. تنها موضوعی که اهمیت دارد نحوه حل فصل این اختلافات است. بزرگ  ترین مشکلی که خیلی از زوج ها با آن روبه رو هستند، بیان نکردن علت اصلی ناراحتی یا مشکل است.

 

در واقع ترس ها، نگرانی ها و افکار واقعی، خود را  پشت بهانه ها و موضوعات روزمره پنهان می کنند؛ در نتیجه صحبت و حتی بحث و جدل پیرامون این بهانه ها روی خواهد داد و هیچ گاه مشکل اصلی حل نخواهد شد.

علت این امر معمولا ترس از مورد تمسخر قرار گرفتن از طرف مقابل یا حتی نداشتن صداقت با خویشتن است. خیلی از زوج ها طرف مقابل را عملا دشمن فرض می کنند و نمی خواهند او به تمام اطلاعات، ضعف ها و ترس هایشان واقف شود، مبادا که از آن ها سوء استفاده کند، مسخره کند یا از آن ها برای آزار دادن خودش بهره ببرد.

 

دلیل اختلافات عروس با مادرشوهر چیست؟

 

این نوع نگاه فقط به تجمع و زیاد شدن مشکلات و در خیلی موارد لاینحل ماندن مشکلات ساده ختم می شود. درباره سوال شما هم فکر می کنم همین قضیه اتفاق افتاده است.

در واقع شما و همسرتان روی یک موضوع فرعی صحبت و بحث می کنید (محله مورد نظر)در حالی که واقعا موضوع خیلی مهم یا تعیین کننده ای نیست. قاعدتا خیلی راحت می شود راهی یافت که خواسته هر دو طرف تامین شود؛ اما احتمالا همسر شما نگرانی های عمیق تری دارد که پشت محل سکونت پنهان شده است.این نگرانی ها می تواند شامل نگرانی از دخالت خانواده ها در زندگی خصوصی، نگرانی از تنها ماندن هنگام سرکشی شما به مادر، ترس از این که مبادا برای شما در درجه دوم اهمیت باشند، یا موارد بی‌شمار دیگر باشد.

دنبال راه حل سوم باشیدبهترین کار این است که در یک فضای دوستانه و محبت آمیز،علت اصلی مخالفت ایشان را سوال کنید و با جواب های عادی و به ظاهر بی منطق هم قانع نشوید. توجه کنید که صبر و حمایت همه جانبه شما در این فرآیند نقش کلیدی دارد. همسر شما باید احساس کند که در امنیت کامل است تا ترس ها و دلهره های

 

دلیل اختلافات عروس با مادرشوهر چیست؟

 

خود را کامل بیان کند. سپس بر اساس جوابی که به سوال شما می دهد، دنبال راه حلی باشید که خواست هر دو طرف را تامین کند. معمولا می توان راه حل سومی یافت که برای طرفین مورد قبول باشد.

مهم این است که هر دو طرف فعالانه برای حل مشکل کوشش کنند.راه حل ها را ارزیابی کنید شما در اصلی ترین گام باید موضوع را از دید خود و طرف مقابل به صورت کامل تشریح کنید تا صورت مسئله از یک اختلاف غیر قابل حل به یک پرسش تبدیل شود.

برای این که هم شما بتوانید در شرایط نیاز به مادر خوددسترسی داشته باشید و هم خواسته های همسر شما تامین شود، چه کاری می توان انجام داد؟ حال دو طرف سعی کنید راه حل های متعددی را برای این پرسش مطرح کنید. در نهایت با ارزیابی این گزینه ها یکی با موافقت طرفین انتخاب می شود.

پافشاری روی یک موضوع کلی مانند این که ما باید در فلان محله خانه بگیریم و سپس پاسخ های صرفا مخالف طرف مقابل، بدون بیان دلیل واضح مخالفت و سپس دوباره تکرار کردن این جملات ( احتمالا با صدای بلندتر و همراه با خشم بیشتر) قطعا به یک دعوا و جنجال ختم می شود و هیچ چیزی را حل نکرده است.


حداکثر حقوق کارمندان دولت در سال 95

حداقل حقوق شاغلین موضوع ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور به استثنای مشمولین بند(5) این تصویب نامه به میزان نه میلیون ریال وحداکثر 7 برابر این رقم تعیین شد.

حداکثر حقوق کارمندان دولت در سال 95

حداکثر حقوق کارمندان دولت

تصویب نامه هیأت وزیران در مورد ضریب حقوق کارمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و بازنشستگان در سال 95 توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

هیأت وزیران در جلسه 9-3-1395 به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد اصل یکصدو سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری- مصوب 1386- و بند (الف) ماده (50) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران – مصوب 1389- تصویب کرد:

1.ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات به میزان بیست و یک هزار و نهصد و چهل و نه (949/21) ریال تعیین می شود.

2. ضریب حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت – مصوب 1370- (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست های سیاسی وزارت امورخارجه ) به میزان یکهزار و پانصد و چهل و یک (541/1) ریال تعیین می شود.

3.سقف افزایش حقوق کارکنان موسسات انتفاعی وابسته به دولت ، نهادها و موسسات عمومی غیر دولتی، بانک های دولتی ، بیمه ها و شرکت های دولتی ، دوازده درصدتعیین می شود.

تبصره- رعایت مفاد مواد (75) و (84) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2)- مصوب 1393- الزامی است.

4.  حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین موضوع ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور به استثنای مشمولین بند(5) این تصویب نامه به میزان نه میلیون (9/000/000) ریال وحداکثر حقوق و مزایای مستمر این قبیل کارمندان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می شود.

5. حداقل حقوق و فوق العاده شغل کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت به میزان شش میلیون(6/000/000 ) ریال و حداکثر هفت برابر حداقل مذکور در این بند تعیین می شود.

6. حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران ومشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه های اجرایی به میزان نه میلیون (9/000/000 )ریال و حداکثر حقوق آنان نیز هفت برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین می شود.

تبصره- اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و وزارت اطلاعات و دیوان محاسبات کشور و کارمندان سیاسی و شاغل در پست های سیاسی وزارت امور خارجه از شمول حداکثر این بند مستثنی می باشند.

7. حقوق بازنشستگان ، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح ، تا سقف پانزده میلیون (15/000/000) ریال تا بیست درصد با کاهش نیم درصد به ازای هر پانصد هزار (500/000) ریال و مازاد بر پانزده میلیون (15/000/000) ریال ، دوازده درصد نسبت به سال 1394 افزایش می یابد.

اسحاق جهانگیری- معاون اول رئیس جمهور


شربت آب لیموترش با تخم شربتی یک نوشیدنی فوق العاده برای رمضان

با آب لیموترش تازه و تخم شربتی یک نوشیدنی سالم تهیه کنید که پیری زودهنگام را از شما دور، به تناسب اندامتان کمک و تشنگی را برایتان قابل تحمل تر می کند.

شربت آب لیموترش با تخم شربتی

شربت تخم شربتی با آب لیموترش

حالا که ماه مبارک رمضان فرا رسیده است با یک تیر چند نشان بزنید. با آب لیموترش تازه و تخم شربتی یک نوشیدنی سالم تهیه کنید که پیری زودهنگام را از شما دور، به تناسب  اندامتان کمک و تشنگی را برایتان قابل تحمل تر می کند. ترکیب این مواد برای سلامتی و زیبایی خانم ها فوق العاده است.

شربت تخم شربتی با آب لیموترش


شما می توانید با آب لیموترش تازه و تخم شربتی یک نوشیدنی ساده و سالم تهیه کنید که سرشار از ویتامین ها، کلسیم، پروتئین و آنتی اکسیدان ها است. این نوشیدنی باعث ایجاد احساس سیری و تنظیم میزان قند خون می شود. مصرف منظم این نوشیدنی به دلیل دارا بودن مواد مغذی و آنتی اکسیدان فراوان، پیری زودهنگام را از شما دور کرده و به تناسب  اندامتان نیز کمک می کند. ترکیب این مواد برای سلامتی و زیبایی خانم ها فوق العاده است. در این مطلب شما را با فواید شربت آبلیمو و تخم شربتی و طرز تهیه آن بیشتر آشنا می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

آب لیموترش و تخم شربتی سرشار از کلسیم

زمانی که صحبت از تأمین کلسیم بدن به میان می آید همه یاد محصولات لبنی می افتند. اما شما می توانید نوشیدنی های دیگری تهیه کنید که سرشار از کلسیم بوده و زودهضم تر از شیر هستند. میوه های سرشار از ویتامین مانند لیموترش باعث تولید و نگهداری هر چه بیشتر کلسیم در بدن می شوند. لیموترش انرژی اندکی وارد بدن می کند و در عین حال سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی بوده و یکی از مرکبات سالم محسوب می شود. از طرف دیگر تخم شربتی سرشار از مواد معدنی و به خصوص کلسیم و پتاسیم است. ترکیب آب لیموترش و تخم شربتی یک مکمل فوق العاده به خصوص برای خانم هایی است که در مرحله یائسگی قرار دارند.

آب لیموترش و تخم شربتی برای کاهش وزن

همان طور که گفته شد آب لیموترش و تخم شربتی برای سلامت خانم ها فوق العاده است. چون به بهبود عملکردهای بدن کمک می کنند. درست است که این نوشیدنی به تنهایی نمی تواند باعث کاهش چربی های انباشته شده در ناحیه شکم و ران ها شود اما به دلایلی که ذکر خواهد شد به کاهش وزن کمک می کند.


شما می توانید با نوشیدن یک لیوان شربت آب لیموترش و تخم شربتی زیباتر و سالم تر شوید و گذر عمر را شکست دهید. اگر به دنبال دلیل این تأثیر می گردید باید بگوییم که تخم شربتی منبع فنول ها (ترکیبات آنتی اکسیدانی) است

نتایج پژوهشی که در مجله American Society Nutrition به چاپ رسیده است، تخم شربتی به کاهش وزن بدن کمک می کند چون سیرکننده بوده و در کاهش اختلالات غذایی موثر است. از طرف دیگر ترکیب این دو ماده غذایی باعث تنظیم میزان قند خون، تصفیه بدن و حفظ سلامت روده ها می شود. تخم شربتی حاوی اسیدهای چرب امگا 3، فیبرها، آنتی اکسیدان ها، پروتئین ها و مواد معدنی مفیدی است که ذخیره چربی ها را متزلزل می کنند.
از دیگر ویژگی های تخم شربتی که به کاهش وزن کمک می کند قدرت جذب کنندگی آن است. در واقع تخم شربتی می تواند تا 10 برابر بیشتر از وزن خود آب جذب کند؛ در نتیجه سیرکننده است و تأثیر زیادی در سلامت و تناسب اندام دارد. این دانه های ریز و پرخاصیت با مشکل دهیدراته شدن بدن (کم آبی) مقابله کرده و باعث بهبود جذب مواد مغذی و الکترولیت ها می شوند. تخم شربتی به دلیل دارا بودن زینک (روی) باعث می شود که عضلات، انرژی و مقاومت بیشتری داشته باشند و به این ترتیب نیز با چربی ها مقابله کنند.
برای بهره مندی از خواص لاغری این نوشیدنی بهتر است آن را صبح مصرف کنید. در این صورت بدنتان با قدرت بیشتری با التهاب ها مقابله کرده و سلامت دستگاه قلب و عروق ارتقا پیدا می کند.

آب لیموترش و تخم شربتی برای مقابله با پیری زودهنگام

از هر چه بگذریم سخن «زیبایی و جوانی» خوش تر است. داشتن بدنی سالم، بدون توکسین و بدون کمبود ویتامین به معنای زیبایی بیرونی است. یعنی فردی که سالم است زیبا و بانشاط به نظر می رسد. باید بدانید عواملی مانند استرس، قرار داشتن در معرض اشعه های ماورای بنفش، آلودگی و رژیم های غذایی نادرست باعث بروز پیری زودهنگام می شوند. شما می توانید با نوشیدن یک لیوان شربت آب لیموترش و تخم شربتی زیباتر و سالم تر شوید و گذر عمر را شکست دهید. اگر به دنبال دلیل این تأثیر می گردید باید بگوییم که تخم شربتی منبع فنول ها (ترکیبات آنتی اکسیدانی) است. ترکیب این آنتی اکسیدان ها با آب لیموترش برای مقابله و نابودی رادیکال های آزاد فوق العاده موثر خواهد بود. آنتی اکسیدان های موجود در تخم شربتی باعث احیای آسیب های وارد شده به سلول های پوستی، مقابله با التهاب و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می شوند. بنابراین خودتان را به یک لیوان از این نوشیدنی مهمان کنید.

طرز تهیه ی شربت آب لیموترش و تخم شربتی

بعد از آشنایی اولیه با خواص ترکیبات این نوشیدنی و اثرات آن ها زمان آن رسیده است که با روش ساده تهیه این نوشیدنی بیشتر آشنا شوید.

مواد لازم
تخم شربتی     5 گرم
آب                  یک و نیم لیوان معادل 300 میلی لیتر
لیموترش         1 عدد
عسل             1 قاشق غذاخوری

روش تهیه
مانند هر نوشیدنی و شربتی که با تخم شربتی تهیه می شود لازم است که ابتدا اجازه دهید تخم شربتی ها در نصف لیوان آب (100 میلی لیتر) خیس شوند. بعد از یک ساعت با دانه هایی غلیظ شده و ژله ای روبه رو می شوید که بسیار مغذی هستند. در مرحله بعد کافی است که آب لیموترش را بگیرید و با 1 لیوان آب (200 میلی لیتر) مخلوط کنید. سپس تخم شربتی های خیس خورده و ژله ای را به لیوانتان اضافه کنید. نوشیدنی تان را با یک قاشق غذاخوری عسل شیرین کرده و ترجیحاً به صورت ناشتا میل کنید. با مصرف منظم این نوشیدنی خواص فوق العاده آن را شاهد خواهید بود.


دردهای شایع و مشهور بدن را بشناسید

آشنایی با انواع دردهای حاد، مزمن و شایع و نحوه برخورد با آن‌ها ضروری و لازم است. به گزارش وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی انواع مختلف دردهای حاد و مزمن، شامل حال میلیون‌ها نفر از افراد می‌شود و اثرات درد، هر سال هزینه‌های زیاد درمانی و توانبخشی را به جوامع تحمیل می‌کند.

دردهای شایع و مشهور بدن را بشناسید

دردهای شایع بدن

با دردهای شایع و نحوه برخورد با آن‌ها بیشتر آشنا شوید:

شانه منجمد

این وضعیت نه تنها بسیار دردناک است بلکه می‌تواند چندین سال در صورت عدم درمان درست طول بکشد. درد شانه منجمد منجر به سفتی مفاصل شده و حتی ساده‌ترین حرکات مانند بالا بردن بازو را غیر ممکن می‌کند.
فعالیت‌های روزانه مانند پوشیدن لباس، بلند کردن اجسام نه چندان سنگین، و حتی شانه کردن موها با این درد به سختی انجام می‌شود. هنوز مشخص نشده که چه علتی باعث بروز شانه منجمد می‌شود اما این عارضه پس از یک آسیب به شانه یا بازو و یا در افراد دیابتی بسیار شایع است.

شانه منجمد می تواند هر دو شانه را گرفتار کند اما اغلب در یک شانه ظاهر می‌شود. استفاده از برخی مسکن‌ها همراه با تمرینات شانه برای کاهش درد ناشی از این عارضه مفید است.

استخوان شکسته

شکستگی یا ترک خوردگی استخوان مچ پا، لگن، بازو و بینی درد وخیمی به دنبال دارد. اگر شکستگی کوچک است ممکن است هیچ دردی را احساس نکنید اما به طور کلی، به استخوان شکسته لطمه می‌زند به ویژه هنگامی که شما سعی به حرکت کردن می‌کنید ، درد اغلب به صورت احساس درد عمیق توصیف می‌شود. شکستگی استخوان التیام می‌یابد اما ممکن است نیاز به نگه داشتن استخوان در موقعیت ثابت داشته باشند. به عنوان یک قاعده کلی، در مسن‌ترها، شگستگی بزرگتر و التیام، طولانی‌تر است.

سندرم درد پیچیده منطقه ای

مبتلایان به این سندرم درد شدیدی را در اثر صدمه دیدن استخوان و بافت نرم دارند. این سندرم در هر سنی می‌تواند رخ دهد اما بیشتر در زنان بالای 40 تا 50 سال بروز می‌کند. درد این عارضه مستمر و شدید است و بیشتر بازو، پاها و دست ها را گرفتار می‌کند. در حال حاضر درمان قطعی برای این سندرم وجود ندارد اما فیزیوتراپی و برخی درمان‌های دارویی، می‌تواند کمک کننده باشد.

سکته قلبی

اگر شما دچار حمله قلبی باشید شما معمولا درد در مرکز قفسه سینه خود دارید اغلب توصیف درد به عنوان یک احساس سنگینی، سفتی و یا فشردن است که می‌تواند خیلی بد باشد و باعث سقوط شما شود. درد می‌تواند مانند سوء هاضمه واقعا بد احساس شود و گاهی اوقات به فک، گردن، پشت، بازوها و یا معده شما گسترش یابد. اگر شما شما یا شخص دیگری گمان است به داشتن یک حمله قلبی، برای کمک اضطراری با مرکز اورژانس تماس بگیرید.

دیسک کمر

کمردرد از هر 10 نفر، 8 نفر را درگیر خود می‌کند و یکی از شایع‌ترین علل آن دیسک کمر است که ناشی از بلند کردن اجسام یا پیچش کمر رخ می‌دهد. در این وضعیت پزشکی یکی از دیسک‌ها پارگی پیدا کرده و مایع درون آن نشت می‌کند. بسیاری از افراد معمولا در اثر سرفه یا عطسه یا بد حرکت کردن دچار این عارضه می‌شوند. کمر درد ناشی از دیسک کمر می‌تواند به ساق پا نیز منتشر شود. دیسک کمر در اغلب موارد در عرض چند هفته بهبود می‌بابد و درمان‌های مسکن نیز در برخی مواد کمک کننده است.

سرطان

اگر چه درد ناشی از سرطان می‌تواند بسیار شدید باشد ولی آن همیشه به این معنی نیست که این بیماری در حال رشد است. یک تومور بسیار کوچک که بر روی یک عصب فشار وارد کند می‌تواند دردناک باشد در حالی که یک تومور بزرگ در جایی دیگر ممکن است کم و یا هیچ درد نداشته باشد. درد سرطان می‌تواند در احساس، مدت و شدت بسته به نوع سرطان و مرحله آن متفاوت باشد اما ممکن است برای کاهش آن مسکن تجویز شود.


آرتریت

درد مفاصل معمولا در مفصل ران، زانو، مچ دست یا انگشتان است. درد می‌تواند به طور ناگهانی و یا در طول زمان بوجود آید. انواع مختلف آرتریت از جمله آرتریت روماتوئید، استئوآرتریت و لوپوس می‌تواند سبب آسیب مفاصل شود. ورزش یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش درد مفصل است دکتر شما یا یک فیزیوتراپیست می‌تواند به شما کمک کند یک برنامه ورزشی مناسب را انتخاب کنید.

میگرن

یک سردرد میگرنی در بدترین حالت تا سه روز یا بیشتر ادامه می‌یابد. از آنجا که میگرن می‌تواند باعث استفراغ و به نور و صدا حساسیت شدید دارد و همچنین درد ضرباندار و شدید شود تمام یا بسیاری از مبتلایان به میگرن می‌توانند در یک مکان تاریک و آرام دراز بکشند تا سردرد آنها پایان یابد. داروها می‌تواند به کاهش تعداد و شدت میگرن کمک کند اگر درمان برای شما در گذشته موثر بوده است با دکتر خود در مورد آن داروی میگرن صحبت کنید.


سنگ کلیه

شامل درد ناگهانی، فوق العاده تیز، درد کرامپی در پایین و پشت یا کنار شکم و یا گاهی اوقات در کشاله ران، است که ممکن است برای چند دقیقه یا ساعت باشد و برای مدتی بدون درد و مجددا شروع شود. بسیاری از سنگ کلیه‌ها به اندازه کافی کوچک هستند و در ادرار دفع می‌شوند و پس از دفع خوشبختانه درد از بین می‌رود.

آپاندیسیت

این درد بیشتر در کودکان، که به طور معمول از درد در وسط شکم خود شکایت می‌کنند شایع است پس از آن درد به سمت راست پایین شکم شیفت یافته و بسیار بدتر می‌شود. آپاندیسیت یک اورژانس است و اکثر کودکان در عرض چند روز بعد از برداشتن آپاندیس بهبودی پیدا می‌کنند.

پانکراتیت

ناشی از التهاب لوزالمعده بوده و شایع‌ترین علامت آن درد شدید شکمی به صورت حاد یا مزمن است. پانکراتیت حاد یک اورژانس است و نیاز به درمان در بیمارستان، دارد.

زخم معده

در پوشش داخلی معده تشکیل می‌شود. یک نفر از 10 نفر دارای زخم معده است که باعث درد سوزشی در شکم، اغلب بین وعده‌های غذایی و در ساعات اولیه صبح می‌شود. درد زخم معده با خوردن و یا گرفتن یک نوع دارو به نام آنتی اسید رها می‌شود.


فیبرومیالژیا

علت ابتلا به آن ناشناخته است اما می‌تواند سبب درد گسترده در تمام بدن بخصوص در پشت گردن، شانه، کمر، باسن، ساق پا، آرنج و زانو شود. در حالی که فیبرومیالژیا یک بیماری مادام العمر است درمان از جمله مسکن و ورزش، می‌تواند ناراحتی را سهولت بخشد.