سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سقط عمدی جنین چه خطراتی برای مادر بوجود می آورد؟!

سقط جنین اگر به طور غیر ارادی و خودبخود صورت گیرد، عارضه جسمی شدیدی به همراه ندارد، یعنی زنان باردار باید توجه داشته باشند که بروز هر گونه خونریزی رحمی در این افراد غیرطبیعی است و بایستی علت آن توسط پزشک متخصص زنان بررسی شود.

سقط عمدی جنین

سقط خودبخودی جنین فرآیندی طبیعی است که در بارداری ناموفق پیش می آید. اما سقط عمدی جنین با استفاده از دارو یا دیگر مواد یا عمل جراحی که باقیمانده محتویات رحمی را پاک سازی می کند، اتفاق می افتد.

سقط جنین اگر به طور غیر ارادی و خودبخود صورت گیرد، عارضه جسمی شدیدی به همراه ندارد، یعنی زنان باردار باید توجه داشته باشند که بروز هر گونه خونریزی رحمی در این افراد غیرطبیعی است و بایستی علت آن توسط پزشک متخصص زنان بررسی شود. البته باید گفت در اکثر موارد، خونریزی در سه ماهه اول حاملگی، نشان دهنده سقط جنین است.ولی سقط عمدی جنین خطراتی را برای سلامتی مادر به همراه دارد.

سقط عمدی جنین

در این مطلب تعدادی از عوارض مهم مرتبط با سقط عمدی جنین را برایتان می گوییم.
1- مرگ:

از جمله عللی که به مرگ مادر در اثر سقط جنین منجر می شوند، می توان به خونریزی، عفونت، آمبولی، بیهوشی و حاملگی خارج رحم اشاره کرد.

2- سرطان پستان:

با سقط جنین خطر سرطان پستان تقریبا دو برابر می شود.

3- سرطان دهانه رحم، تخمدان و کبد:

زنانی که یک بار سقط انجام داده اند در مقایسه با زنانی که سقط انجام نداده اند، بیشتر دچار سرطان دهانه رحم می شوند. افزایش خطر ابتلا به سرطان تخمدان و کبد نیز با سقط های منفرد یا متعدد گزارش شده است.

افزایش ابتلا به سرطان به دنبال سقط، با تغییرات هورمونی غیرطبیعی که بارداری را خاتمه می بخشد و تخریب درمان نشده دهانه رحم مرتبط است

4- سوراخ شدن رحم:

2 تا 3 درصد زنانی که سقط جنین می کنند، در معرض خطر سوراخ شدن رحم قرار دارند. بسیاری از این جراحات تشخیص داده نشده و درمان نمی شوند، مگر این که معاینه  لاپاراسکوپی انجام شود.خطر سوراخ شدگی رحم برای زنانی که قبلا زایمان کرده اند، یا هنگام سقط بیهوشی عمومی داشته اند، افزایش می یابد.

آسیب رحم ممکن است باعث بروز عوارضی در بارداری های بعدی گردد و حتی نیاز به هیسترکتومی (درآوردن رحم از بدن) شود که خود تعدادی از عوارض دیگر مانند پوکی استخوان را در بر دارد.

5- پارگی دهانه رحم:

پارگی های دهانه رحم که نیازمند بخیه زدن هستند، در حداقل یک درصد سقط های سه ماهه اول بارداری رخ می دهد. پارگی های کوچک تر نیز که درمان نمی  شوند، در درازمدت به تخریب سیستم باروری منجر می شوند.آسیب دائمی دهانه رحم ممکن است به شل شدن دهانه رحم، زایمان زودرس و عوارض زایمان منجر شود.خطر تخریب دهانه رحم در سقط های سه ماهه دوم بارداری و در مواردی که از لامیناریا برای اتساع دهانه رحم استفاده نمی شود، بیشتر می گردد.

 6- جفت سر راهی:

سقط جنین، خطر جفت سرراهی (پایین آمدن جفت در رحم مادر) در بارداری های بعدی را 7 تا 15 برابر بیشتر می کند که خود تهدیدکننده زندگی مادر است.

7-  تشکیل غیرطبیعی جفت :

به علت تخریب رحمی، خطر بروز بدشکلی های جنینی، مرگ قبل از زایمان و خونریزی بیش از حد طی زایمان را افزایش می دهد.

8- نوزادان معلول در بارداری های بعدی:

سقط جنین با تخریب رحم و دهانه رحم همراه است که خطر زایمان زودرس، عوارض زایمان و تشکیل غیر طبیعی جفت در بارداری های بعدی را افزایش دهد. این عوارض از جمله علل معلولیت نوزادان است.

9- حاملگی خارج رحم:

سقط به طور ویژه احتمال حاملگی های خارج رحم را افزایش می دهد. حاملگی های خارج رحم، خود تهدیدکننده زندگی مادر بوده و ممکن است منجر به نازایی گردد.

10- بیماری های التهابی لگن :

این بیماری ها ممکن است به افزایش خطر حاملگی نابجا و کاهش باروری منجر گردد. 23 درصد از زنانی که در زمان سقط، عفونت کلامیدیا دارند، طی چهار هفته دچار بیماری های التهابی لگن می شوند.

 مطالعات نشان داده است که 20 تا 27 درصد متقاضیان سقط جنین دارای عفونت کلامیدیا هستند. تقریبا 5 درصد بیمارانی که عفونت کلامیدیایی نداشته اند، طی چهار هفته پس از سقط سه ماهه اول، دچار بیماری های التهابی لگن می شوند. به همین دلیل، زنان باید قبل از سقط جنین، برای غربالگری و درمان چنین عفونت هایی به پزشک متخصص مراجعه کنند.

11- اندومتریوز:

اندومتریوز از خطرهای بعد از سقط برای همه زنان است. اندومتریوز بیماریی است که در آن، بافت داخل رحم که آندومتر خوانده می‌شود، به اشتباه در جایی خارج از رحم رشد می کند.

زنان کم سن دو و نیم برابر زنان 20 تا 29 ساله مستعد ابتلا به اندومتریوز بعد از سقط هستند.

12- التهاب و عفونت بافت رحم :

عارضه دیگری است که دارای علائمی مثل درد شکم، تب و افزایش خونریزی می باشد. در واقع انتظار می رود که این مسئله در حدود نیم درصد کورتاژ با ساکشن، علی رغم پیشگیری آنتی بیوتیکی اتفاق بیفتد.

سه نکته

1- اکثر مطالعات نشانگر وجود خطر برای زنانی است که تنها یک بار سقط انجام می دهند. اما همین مطالعات نشان می دهند زنانی که سقط های مکرر داشته اند، در معرض خطر بیشتری قرار می گیرند. این نکته به ویژه از آنجا قابل تامل است که در بیشتر موارد، سقط ها مکرر می شوند.

2- طی تحقیقی بر روی 1428 زن معلوم شد سقط عمدی جنین به طور مشخص با سطح پایین تر سلامتی بدن ارتباط دارد.

3- سقط به طور ویژه با تغییرات رفتاری مانند هرزگی، سیگار کشیدن، مواد مخدر و اختلالات تغذیه ای ارتباط دارد که همگی تهدیدکننده سلامتی هستند.


سلامت کلیه ها با شاد بودن ، چه طور ممکن است؟

سلامت کلیه ها رابطه ی بسیار عمیقی با شادی و نشاط دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته افراد شاد سیستم ایمنی قوی تری نسبت به اشخاص ناراحت دارند.

سلامت کلیه ها با شاد بودن ، چه طور ممکن است؟

سلامت کلیه


بابک جوانمرد متخصص اورولوژی گفت: شادی و نشاط بر روی عملکرد زندگی افراد و سلامت جسمی آنان تاثیر بسزایی دارد و اشخاصی که روحیه شادتری دارند از توانایی و عملکرد ذهنی بالاتری برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: طبق بررسی های انجام گرفته هسته آمیگدال مغزی در افراد شاد آرامتر است، همچنین استرس و اضطراب در بروز بیماری های جسمی گوناگون مانند دیابت، سرطان و فشارخون نقش زیادی دارد.

این متخصص ارولوژی با بیان اینکه فشارخون و دیابت از علل مرگ خاموش کلیه محسوب می شوند، عنوان کرد: بیماری فشار خون می تواند به مرور زمان سبب آسیب رساندن به کلیه و نارسایی آن شود که در برخی مواقع به دیالیز منجر می شود.

وی افزود: طبق مطالعه صورت گرفته بر روی 21 هزار پرستار در یکی از ایالت های آمریکا، احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان و دیابت در افرادی که از شغلشان راضی بودند نسبت به افرادی که رضایت شغلی نداشتند بسیار کم بود.

جوانمرد با بیان اینکه افراد با روحیه شاد حدود 10 درصد نسبت به اشخاص غمگین و افسرده از طول عمر بیشتری برخوردار هستند، تصریح کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته افراد شاد سیستم ایمنی قوی تری نسبت به اشخاص ناراحت دارند.

وی یادآور شد: در مطالعه ای در سال 2015 افرادی که از موفقیت و شادی بیشتری در زندگی برخوردار هستند، احتمال شکست درمان در آنها در اعمالی مانند پیوند کلیه و دیالیز کاهش پیدا می کند.


شکلات ، باعث تشدید این بیماری در بدن میشود

شکلات گرچه لذیذ و دارای فواید فراوانی برای بدن است اما برخی مواد افزودنی در نمونه‌های صنعتی این محصول برای عده‌ای ممکن است به شدت مضر باشد.

شکلات ، باعث تشدید این بیماری در بدن میشود

شکلات

کارشناسان اسپانیایی در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند مصرف شکلات می تواند باعث گسترش بیماری سرطان در مبتلایان یا همان متاستاز شود.
بر اساس تحقیقات، در شکلات روغن درخت نخل یا همان پالم وجود دارد که این چربی باعث تحریک نوعی پروتئین در بدن انسان به نام cD360 می شود که نقش موثری در گسترش تومورهای سرطانی دارد.
روغن پالم در تمامی کشورهای دنیا و در بیشتر صنایع خوراکی و حتی بهداشتی و آرایشی وجود دارد ولی می تواند در افراد مبتلا به سرطان باعث گسترش بیماری شود.
این روغن در نان، شکلات و بیسکوئیت وجود دارد و کارشناسان بر همین اساس خوردن این مواد غذایی را برای افراد مبتلا به سرطان جایز نمی دانند.
کارشناسان با بررسی هسته تومورهای سرطانی در بیماران دریافتند که آنها خوراکی های حاوی روغن پالم به میزان زیاد استفاده کرده اند.
پژوهشگران بر همین اساس در نظر دارند شیوه جدیدی برای مقابله با سرطان و جلوگیری از بازگشت آن در مبتلایان ابداع کنند که در آن میزان مصرف چربی افراد کم باشد.
این یافته ها حاصل تحقیقات پژوهشگران مرکز مطالعات در شهر بارسلونای اسپانیا است.
کارشناسان پروتئین cd36 را در تومورهای موجود در پوست، دهان، تخمدان، مثانه، ریه و سینه بیماران سرطانی شناسایی کرده اند.
کارشناسان به افراد مبتلا به سرطان توصیه می کنند مواد غذایی کم چرب مصرف کنند و ورزش روزانه و منظم داشته باشند.


نوجوان ها را با این ترفندهای تربیتی بزرگ کنید تاهمیشه موفق شوند

نوجوان 15ساله ام ضرورتی نمیبینه که من را از خروجش از خانه و جایی که میرود با خبر کند ...

نوجوان ها را با این ترفندهای تربیتی بزرگ کنید تاهمیشه موفق شوند

نحوه رفتار با نوجوان

نوجوان 15ساله ام ضرورتی نمیبینه که من را از خروجش از خانه و جایی که میرود با خبر کند چطور میتوانم این ضرورت را به او تفهیم کنم؟

 

نوجوان ها را با این ترفندهای تربیتی بزرگ کنید تاهمیشه موفق شوند

پاسخ: عمدتا در خانواده هایی که رابطه والدین و فرزندان صمیمی است، توام با احترام است و ارتباط بیشتر جنبه دوستانه دارد حرف شنوی و مسئولیت پذیری فرزندان هم بسیار یبشتر است. در هر حال شما باید خیلی محترمانه مقررات خانه را برای فرزندتان شرح دهید مثلا بیان کنید: در خانه ما ارتباطات و رفت و آمدها باید با اطلاع سایرین باشد. این قاعده و مقررات خانه ماست.

 

من هم وقتی قرار است جایی بروم حتما به مادرت اطلاع می دهم که نگران من نباشد پس شما هم به عنوان عضوی از این خانواده باید به این مقررات احترام بگذاری. طوری با فرزندتان صحبت کنید که پا به پای هم صحبت کنید و پاسخ دهید یعنی وقتی ایشان صحبت می کند شما گوش کنید و وقتی شما صحبت می کنید فرزندتان هم گوش کند. بسیار محترمانه با او صحبت کنید. با احترام زیاد به او بیان کنید که از بی خبر ماندن از او بسیار نگران می شوید و حق شماست که از سلامت وی اطمینان داشته باشید. مثلا: وقتی بی خبر از خانه بیرون می روی من و مادرت احساس بسیار بدی داریم چون نمی دانیم کجا هستی.

 

هرگز ملامت نکنید و بیشتر تمرکزتان بر روی احساسات خودتان باشد. این نوع رفتار به نوجوان تان کمک می کند تا بفهمد رفتارش چه تاثیری بر روی والدینش دارد و همچنین کمک می کند که او بدون سرزنش شدن در مورد مسایلش صحبت کند. ضمنا رابطه صمیمی خود با نوجوان تان را زیاد کنید مثلا زیاد با هم تفریح بروید، در این تفریحات زیاد با او صحبت کنید ، به او نزدیک شوید، دوستانش را بیشتر بشناسید و طوری رفتار کنید که او به شما اعتماد کند و در هنگام بروز مشکلات شما جز دوستان واقعی وی باشید. توصیه جدی دارم در مورد نحوه رفتار با نوجوان زیاد مطالعه کنید.


زناشویی موفق / بهترین راه حل مشکلات زناشویی ,حتما بخوانید

زندگی زناشویی همیشه به سادگی بازی‌های کودکانه نیست

زناشویی موفق / بهترین راه حل مشکلات زناشویی ,حتما بخوانید

زناشویی موفق

بسیاری از زن و شوهرها زندگی خود را با عشق شروع می کنند اما بدلیل ناآگاهی و بی تدبیری بر مشکلاتشان افزوده می شود. برای خوشبخت شدن روابط خود را دوباره ارزیابی کنید و به فکر درمان باشید

زندگی زناشویی همیشه به سادگی بازی‌های کودکانه نیست اما همیشه یکسری نکات کلی و البته ساده برای مقابله با مشکلات زندگی وجود دارد، با رعایت این نکات با تنش‌های زندگی‌تان خداحافظی کنید.

 زناشویی موفق / بهترین راه حل مشکلات زناشویی ,حتما بخوانید

- هدف تان را از برقراری ارتباط صمیمانه مشخص کنید
 این مسئله به شما کمک می کند تا بدانید چقدر می خواهید به همسرتان نزدیک شوید و برای داشتن یک رابطه دوستانه و صمیمانه به دنبال راه حل مختلف بروید و انتظارات و خواسته های خود را با کمال احترام با همسرتان در میان بگذارید. مشخص کردن هدف و انتظار از ارتباط صمیمانه، شما  را در جهت دستیابی به آن هدایت می کند.


- انتظارات خود را مورد ارزیابی قرار دهید
گاهی انتظارات غیر منطقی، رفتارها و واکنش های نادرستی را ایجاد می کند. انتظارات غیر منطقی مثل اینکه " او باید از نیاز من آگاهی داشته باشد". " او هیچ گاه تغییر نمی کند " را تغییر دهید و جملات و انتظارات منطقی را جایگزین آن کنید:  مثلا " من با بیان درست خواسته های خود، او را از نیازهایم آگاه می سازم."  یا " تغییر به تدریج اتفاق می افتد" یا " تغییر دو طرفه است" انتظارات منطقی، شادی را به همراه دارد.

- به طور فعالانه مسئولیت حل تعارض و مشکلات را در روابط نزدیک خود بپذیرید
بسیاری از زن و شوهرهای ناسازگار سعی می کنند، مشکلات را به گردن دیگری بیاندازند. این می تواند به رابطه شما صدمه جدی بزند برای اینکه رابطه سازنده داشته باشید، هرکدام باید بدانید چه کاستی هایی داشته اید و دارید و چه مشکلاتی را بوجود آورده و در جهت رفع آن تلاش کنید.

 

- انتقاد و قضاوت را بس کنید

بیشتر مردم از همان اول رابطه که مرحله عشق ورزیدن است شروع به انتقاد می‌کنند. به یاد داشته باشید که هیچ‌کس نمی‌تواند ازدواجی را نجات بدهد اگر طرفین بیشتر از تحسین‌شدن مورد انتقاد قرار بگیرند.

انتقادهای مدام و پی در پی به همسرتان این حس را می‌دهد که او به اندازه کافی برای شما خوب نیست.این حس (به خصوص برای مردها) سردشدن رابطه را به دنبال دارد.قبل از هر چیز سعی کنید همسرتان را بشناسید و بعد از آن تفاوت‌های قابل قبول همدیگر را بپذیرید.

- بین جنبه های مثبت و منفی رفتار شریک زندگی خود تعادل برقرار کنید
توجه به نکات مثبت همسر، امیدواری و حس دوست داشتن را ایجاد می کند و مانع سرزنش می شود و از داشتن تفکر منفی در مورد همسر جلوگیری می کند. توجه به جنبه های مثبت همسرتان، ارزش او را برای شما افزایش می دهد و  موجب چشم پوشی از رفتارهای منفی او می شود و زمینه ساز گذشت و فداکاری است.

 

 زناشویی موفق / بهترین راه حل مشکلات زناشویی ,حتما بخوانید

به وظایف خود در رابطه زناشویی آگاه باشید

 

- نسبت به حوزه های مطلوب تغییر یکدیگر حساس باشید
گاهی زن و شوهرها به تغییرات مطلوبی که در رفتار یکدیگر به وجود آمده است، کمتر توجه می کنند و این بی توجهی، فرد مقابل را نسبت به تغییر دلسرد می کند. توجه به رفتار و نگرش های تغییر یافته حتی اندک، موجب صمیمیت و دلخوشی همسرتان می شود و او را علاقمندتر و مشتاق تر به تغییر می کند.

- آماده گفتگو و مذاکره باشید
گاهی زن و شوهر به دلیل مشکلاتی که داشته اند، دوست ندارند با یکدیگر صحبت کنند که این امر به رابطه شان آسیب می زند. بهتر است شما با وجود اشتباهاتی که تاکنون داشته اید همیشه آماده گفتگو و مذاکره سالم با هم باشید. در عین حال آگاهی و اطلاعات خود از یکدیگر بالا ببرید تا بتوانید به درک متقابل برسید و در این مسیر صبور و امیدوار باشید.

- به وظایف خود در رابطه زناشویی آگاه باشید
وقتی که زن یا شوهر به وظایف همسری خود آگاه نیستند ، ممکن است توقعات و انتظارات بی جایی از یکدیگر  داشته باشند و رفتارهای خودخواهانه نشان دهند و  با رفتارهای غیر مسئولانه استحکام زندگی زناشویی را سست تر کنند. آگاهی از نقش تان و آشنا بودن به وظایف همسری زندگی را شیرین تر می سازد.

- روی خودتان تمرکز کنید نه همسرتان
همیشه حق با شما نیست، همیشه این شما نیستید که درست می‌گویید.سعی کنید کمی از اختلافتان فاصله بگیرید و از دور نگاه کنید.حالا وقت آن است که درست ببینید، حتماً به همین شکل است که طرف مقابل هم مقصر است اما به خود یادآوری کنید که من هم بی‌تقصیر نبودم.اگر هر یک از ما آدم‌های منطقی‌تری باشیم روابط‌مان بی‌تنش‌تر خواهد بود.روی خودتان تمرکز کنید و سعی کنید برای اصلاح نقص‌هایتان تلاش کنید.

- تنها شما می‌دانید که باید چه کار کنید
تمام مجلات سبک زندگی پر هستند از روش‌هایی که شما می‌توانید برای به وجود آوردن یک زندگی عاشقانه به کار گیرید.

اما در آخر باید بدانید که شما به هیچ‌کدام از این توصیه‌ها نیاز ندارید.شما تنها کسی هستید که می‌دانید باید چه کاری انجام دهید.اصلاً مهم نیست که چقدر از ازدواجتان گذشته یا چقدر احساس صمیمیت نسبت به زندگی مشترکتان دارید، ‌مهم این است که بعد از ورق زدن این صفحات 3 عمل خاص را برای بهبود مسائل در زندگی‌تان به کار ببرید.