سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده بانوان از ژل بهداشتی!

کاندیدیاز یا واژینیت کاندیدایی یکی از شایع‌ترین عفونت‌های زنانه به‌شمار می‌آید، طوری که اغلب خانم‌ها تا سن یائسگی بارها آن را تجربه می‌کنند. این بیماری قارچی که با ترشحات سفید رنگ و پنیری‌شکل، خارش و التهاب ناحیه تناسلی همراه است معمولا براثر افزایش رطوبت، گرما، تعریق، لباس‌های زیر تنگ و شلوارهای چسبان ایجاد می‌شود.

استفاده بانوان از ژل بهداشتی!

ژل‌های بهداشتی بانوان ؛ مفید یا مضر؟


در مسافرت‌ها نیز باتوجه به اینکه مجبور هستید ساعت‌های طولانی در اتومبیل یا هواپیما و. . . بنشینید، میزان گرما و تعریق بالا می‌رود و رشد قارچ‌ها افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که بروز کاندیدیاز طی مسافرت بیشتر می‌شود، اما جای نگرانی وجود ندارد چراکه می‌توانید با چند راهکار ساده از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنید. دکتر قاضی‌زاده احسایی، فوق تخصص زنان و زایمان شما را در این زمینه راهنمایی می‌کند.

این قارچ ریشه‌کن نمی‌شود!
کاندیدا نوعی قارچ است که در محیط، روی پوست، داخل حفره دهان، واژن و. . . به وفور یافت می‌شود. به عبارتی این قارچ جزو فلور طبیعی و غیر بیماری‌زای بدن به شمار می‌آید. با این حال گاهی اوقات تحت شرایط خاص، میزان رشد آن افزایش پیدا می‌کند و باعث بروز بیماری می‌شود که در این صورت نیاز به درمان وجود دارد اما توجه داشته باشید که هیچ‌گاه نمی‌توانیم این قارچ را به‌طور کامل از بین ببریم بلکه فقط می‌توانیم از رشد بی‌رویه آن جلوگیری کنیم.

چه علائمی دارد؟
از آنجایی که این قارچ در حالت طبیعی در بدن یافت می‌شود، نمی‌توان کاندیدیاز را از طریق کشت تشخیص داد، بلکه فقط از روی مشخصات ظاهری عفونت می‌توان به آن پی برد. کاندیدیاز معمولا با خارش و سوزش شدید، ترشحات سفید رنگ، غلیظ و نسبتا خشک و پنیرمانند همراه است. در معاینات نیز ترشحات، قرمزی و التهاب دستگاه تناسلی و داخل واژن قابل مشاهده است. این بیماری در آقایان هم ممکن است دیده شود اما احتمال آن بسیار کم است. از علائم آن در آقایان می‌توان به التهاب، قرمزی، سوزش، خارش و بعضا پوسته‌ریزی و ترشحات سفید رنگ از دستگاه تناسلی اشاره کرد.

عامل شماره 1: دیابت و قند
یکی از عواملی که شرایط را برای رشد این قارچ مهیا می‌کند، دیابت کنترل‌نشده است. البته مصرف زیاد مواد قندی توسط افراد غیر دیابتی نیز می‌تواند باعث افزایش میزان گلیکوژن (نوعی قند مرکب) واژن و رشد این قارچ شود، بنابراین برای پیشگیری از این بیماری باید قند خون را تحت کنترل درآورد و از زیاده‌روی در مصرف مواد قندی خودداری کرد.

عامل شماره 2: آنتی‌بیوتیک‌ها
مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها نیز می‌تواند باعث افزایش رشد قارچ در واژن شود. درواقع آنتی‌بیوتیک‌ها علاوه بر از بین بردن باکتری‌های مضر باعث نابودی باکتری‌های مفید نیز می‌شوند. این در حالی است که باکتری‌های مفید جلوی رشد بی‌رویه قارچ‌ها را می‌گیرند، بنابراین با مصرف آنتی‌بیوتیک، تعادل فلور میکروبی بدن به هم می‌خورد و قارچ‌ها فرصت رشد پیدا می‌کنند. پس اگر مستعد کاندیدیاز هستید و به هر دلیل باید آنتی‌بیوتیک مصرف کنید، بهتر است به‌طور همزمان از کرم‌ها یا شیاف‌های ضد قارچ واژن ازجمله کلوتریمازول، میکونازول، نیستاتین و. . . استفاده کنید.


عامل شماره 3: ضعف سیستم ایمنی
بیماری‌ها و داروهای تضعیف‌کننده سیستم ایمنی نیز فرد را مستعد رشد قارچ می‌کنند، برای مثال مبتلایان به بیماری‌های ویروسی شدید همراه با تب، مبتلایان به لوپوس و کسانی که پیوند کلیه داشته‌اند و مجبورند از داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی مثل کورتون استفاده کنند، بیشتر دچار کاندیدیاز می‌شوند.

عامل شماره 4: قرص ضدبارداری
یکی دیگر از عواملی که رشد قارچ را زیاد می‌کند، مصرف قرص‌های ضدبارداری است زیرا این داروها گلیکوژن واژن را افزایش می‌دهند، بنابراین خانم‌هایی که مستعد عفونت قارچی هستند بهتر است از دیگر روش‌های جلوگیری استفاده کنند تا بیماری‌شان عود نکند.

عامل شماره 5: Ph اسیدی
اسیدی بودن Ph واژن از دیگر عوامل مستعدکننده رشد قارچ است. این قارچ معمولا در نیمه دوم سیکل قاعدگی یعنی قبل از عادت‌ماهانه رشد می‌کند، درست وقتی که Ph بدن خانم‌ها اسیدی می‌شود. در این شرایط استفاده از مواد قلیایی مثل جوش شیرین بسیار رقیق در ناحیه واژن می‌تواند جلوی عود بیماری را بگیرد. برای این منظور باید در یک بطری آب جوشیده ولرم به اندازه نوک قاشق چای‌خوری جوش شیرین بریزید.


این محلول را می‌توانید با استفاده از دوش‌های واژینال (موجود در داروخانه) مصرف کنید. البته اغلب دوش‌های واژینال همراه با بتادین به فروش می‌رسند. بتادین نیز خود باعث از بین رفتن باکتری‌های مفید می‌شود و فقط در شرایط خاصی باید از آن استفاده کرد. بنابراین بهتر است بتادین را مصرف نکنید و فقط محلول جوش شیرین را داخل دوش واژینال بریزید. اگر بیماری‌تان شدید است هر شب می‌توانید از این محلول استفاده کنید. در موارد خفیف‌تر و عودکننده نیز هفته‌‌ای یک بار مصرف کفایت می‌کند.

عامل شماره 6: گرما و رطوبت
از دیگر عوامل تشدیدکننده کاندیدیاز می‌توان به گرما و رطوبت اشاره کرد. در واقع خانم‌هایی که لباس‌های تنگ و چسبان می‌پوشند و فعالیت بدنی و تعریق بیش از حد دارند بیشتر به این بیماری دچار می‌شوند، پس برای جلوگیری از ابتلا به آن باید از پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان خودداری کنید. اگر هم مجبور هستید در محیط کار شلوار بپوشید، باید از شلوارهای پارچه‌‌ای و گشاد استفاده کنید، لباس زیرتان هم باید حتما نخی باشد تا رطوب بدن را بگیرد، همچنین باید لباس زیر خود را حداقل یک تا دو بار در روز تعویض کنید.


استفاده از سشوار برای خشک کردن ناحیه تناسلی نیز برای بعضی از افراد کمک‌کننده است. آقایان هم در صورت ابتلا به کاندیدیاز باید از لباس‌های نخی و گشاد استفاده‌کنند و ناحیه تناسلی‌شان را خشک نگه دارند، همچنین باید قندخون‌شان را تحت کنترل درآورند و در صورت علامت‌دار شدن از پمادهای موضعی ضدقارچ استفاده کنند.

پروبیوتیک‌ها به کمک شما می‌آیند
مصرف ترکیبات پروبیوتیک به جلوگیری از ایجاد کاندیدیاز کمک می‌کند. این ترکیبات امروزه در بسیاری از محصولات به‌خصوص مواد لبنی به کار می‌روند، البته مکمل‌های پروبیوتیک نیز در داروخانه‌ها موجود هستند و می‌توان در موارد شدید از آنها بهره برد. این ترکیبات، تعادل میکروبی را به‌نفع باکتری‌های خوب تغییر داده و رشد قارچ‌ها را مهار می‌کنند.

 

قبل از مسافرت چه کار کنیم؟
در زمان مسافرت طولانی توصیه می‌شود از نوارهای بهداشتی روزانه استفاده کنید. این نوارها بسیار نازک‌تر از نوار بهداشتی قاعدگی هستند و به خوبی رطوبت بدن را می‌گیرند، همچنین توصیه می‌شود قبل از سفر مصرف ترکیبات محرک مثل ادویه‌جات تند و مواد قندی را کاهش دهید و همواره ناحیه تناسلی را خشک نگه دارید. اگر هم واقعا مستعد بیماری کاندیدیاز هستید، می‌توانید برای پیشگیری قبل از سفر از ترکیبات دارویی مثل پماد یا شیاف ضدقارچ استفاده کنید.

ژل‌های مخصوص شست‌وشوی بانوان نیز به حفظ بهداشت ناحیه تناسلی کمک می‌کنند. کسانی که زمینه کاندیدیاز دارند، می‌توانند انواع قلیایی این ژل‌ها را از داروخانه تهیه و مصرف کنند. در حال حاضر شیاف‌های واژینال حاوی ترکیبات پروبیوتیک نیز در داروخانه موجود است. این شیاف‌ها در ابتدای واژن قرار داده می‌شوند و رشد قارچ را مهار می‌کنند.


دارو فقط با تجویز پزشک
داروهای ضدقارچ بهتر است با نظر پزشک مصرف شوند. ضدقارچ‌های خوراکی معمولا از ترکیبات آزول به دست می‌آیند؛ ازجمله فلوکونازول، ایتراکونازول و کتوکونازول. بعضی از این ترکیبات مثل فلوکونازول در یک نوبت مصرف می‌شوند و بعضی دیگر مثل ایتراکونازول و کتوکونازول باید روزی یک تا دو بار برای چند روز مصرف شوند، بنابراین تمامی داروها احتیاط خاص خود را دارند و بعضی از آنها اگر زیاد مصرف شوند روی کبد اثر می‌گذارند، البته به‌جز آزول‌ها از ترکیبات نیستاتین نیز می‌توان استفاده کرد. داروهای ضدقارچ موضعی مثل کلوتریمازول، میکونازول و. . . نیز به صورت پماد و شیاف موجود هستند.


اعداد مهم زندگی را بدانید

نگاهی به آخرین برگه آزمایش‌تان بیندازید. چه اعدادی را می‌بینید؟ اصلا می‌دانید این اعداد چه رازهایی را در‌مورد سلامت شما فاش می‌کنند

اعداد مهم زندگی را بدانید

میزان طبیعی فشارخون

نگاهی به آخرین برگه آزمایش‌تان بیندازید. چه اعدادی را می‌بینید؟ اصلا می‌دانید این اعداد چه رازهایی را در‌مورد سلامت شما فاش می‌کنند؟ سال‌هاست پژوهشگران درمورد این ارقام تحقیق می‌کنند و در بررسی‌های مختلف توانسته‌اند اعدادی که می‌توانند مرز میان سلامت و ناخوشی را روشن کنند، تعیین کنند.

از نظر آنها از فشار‌خون شما گرفته تا میزان خواب‌تان، حد و اندازه‌ای دارد که در این مطلب این اندازه‌ها را با شما در میان می‌گذاریم. اگر برگه آزمایش شما ارقامی بسیار متفاوت با آنچه در این مطلب آورده‌ایم را نشان می‌دهد، هر چه سریع‌تر به یک متخصص مراجعه کنید و راهی برای مبارزه با مشکلی که گرفتارش شده‌اید پیدا کنید.

فشار‌خون: 140/90 میلی‌متر جیوه

اگر فشار‌خون‌تان بیشتر از 140/90 میلی‌متر جیوه بود، یعنی از فشارخون بالا رنج می‌برید. تقریبا 30‌درصد افراد بالای 18‌سال به فشارخون بالا مبتلا هستند و همین مشکل یکی از اصلی‌ترین دلایل ابتلا به بیماری‌های قلبی است. درحالی که فشارخون نرمال باید عددی در حدود 80 تا 89 روی 120 تا 139‌میلی‌متر جیوه باشد، در‌صورتی که دستگاه فشار‌سنج نشان دهد که فشارخون شما از این عدد بالاتر است، معنایش می‌تواند این باشد که شما بیشتر از دیگر افراد در برابر استرس آسیب‌پذیر هستید و اگر حواس‌تان به خورد و خوراک، سبک زندگی، وزن و آرامش‌تان نباشد، ممکن است به‌خاطر ابتلا به مشکلات قلبی یا سکته مغزی جان‌تان را از‌دست بدهید.

چه باید کرد؟

اگر متخصصان بگویند که شما به اختلال فشارخون بالا دچار شده‌اید، احتمالا تا پایان عمرتان باید فشارخون خود را با دارو درمانی کنترل کنید. گرچه در چنین شرایطی داروهای کنترل فشارخون همیشه باید همراه‌تان باشد، اما در کنار آنها با انتخاب رژیم غذایی مناسب می‌توانید به سلامت‌تان خدمت زیادی کنید. در عین حال انتخاب رژیم غذایی که میزان چربی‌های اشباع شده و سدیم در آن کم و میزان پتاسیم، کلسیم، فیبر و پروتئین در آن زیاد است هم می‌تواند به کنترل بیماری‌تان کمک کند.

تری‌گلیسیرید: کمتر از 150‌میلی‌گرم در دسی‌لیتر

تری‌گلیسیرید، یک نوع چربی موجود در خون است که اگر میزانش از حدی بالاتر برود، باعث ایجاد پلاک در رگ‌های خونی شده و انسداد رگ‌های خونی را به‌دنبال می‌آورد. افزایش تری‌گلیسیرید در خون می‌تواند شما را درمعرض خطر حمله قلبی یا سکته مغزی قرار دهد.

چه باید کرد؟

محققان می‌گویند درمورد کنترل سطح تری‌گلیسیرید خون ریش و قیچی دست خودتان است. اگر میل زیادی به مصرف خوراکی‌های شیرین و بیشتر کردن شیرینی غذاهای‌تان داشته باشید، طبیعی است که آزمایش‌ها از مناسب نبودن وضعیت سلامت شما خبر دهند. به گفته محققان شیرینی و شکلات‌دوست‌ها بیشتر از دیگران در‌معرض بالا رفتن تری‌گلیسیرید خون قرار دارند.

حواس‌تان به قند‌خون‌تان باشد!

هرقدر هم که از عوارض بالا بودن قند خون بگوییم کم گفته‌ایم. از افزایش خطر حمله قلبی یا سکته مغزی گرفته تا آسیب‌های جبران‌ناپذیری که این مشکل به کلیه و چشم می‌رساند، هم می‌تواند با سهل‌انگاری شما در کنترل قند‌خون‌تان گریبان شما را بگیرد.

برای اینکه چنین بیماری‌هایی زندگی را برای‌تان سخت و حتی ناممکن نکنند، باید به‌طور مرتب با انجام آزمایش خون قند‌خون‌تان را چک کنید و مطمئن شوید که عددی که آزمایش‌تان نشان می‌دهد، به مرز هشدار نزدیک نشده است. گذشته از این، حتی اگر آزمایش‌ها می‌گویند حال‌تان خوب است، نمی‌توانید به اینکه در آینده هم به دیابت و بالا بودن قند‌خون دچار نمی‌شوید، مطمئن باشید.

برای اینکه بتوانید کنترل آینده را در دست بگیرید، از همین امروز باید به‌طور مرتب ورزش کنید و حواس‌تان باشد که در رژیم غذایی‌تان خوراکی‌های قندی و کربوهیدراتی زیادی را هم نگنجانید. محققان دانشگاه هاروارد می‌گویند مردانی که 150دقیقه در هفته ورزش می‌کنند، با همین میزان تحرک اندک می‌توانند خطر ابتلای‌شان به قند‌خون بالا را تا 59‌درصد کاهش دهند.

اندازه دور کمر: کمتر از 100‌سانتی‌متر

برای اینکه بدانید چقدر احتمال ابتلا به بیماری‌های گوارشی و قلبی به شما نزدیک است، نگاهی به شکم‌تان بیندازید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بزرگی شکم شما نه‌تنها می‌تواند چنین بیماری‌هایی را به جان‌تان بیندازد، بلکه به استخوان‌های زانو و کمرتان هم آسیب می‌زند. چاقی شکمی، یکی از بدترین انواع چاقی است و می‌تواند همراه خودش بیماری‌های مختلفی را بیاورد و حتی شما را به بیماری خطرناکی مثل دیابت نوع دو هم دچار کند.

چه باید کرد؟

سعی کنید معجونی از بلغور جو دوسر، سیب و گلابی را هر چند روز یک‌بار درست و میل کنید. البته تنها با یک معجون نمی‌توانید مشکل را حل کنید و چاره‌ای جز انتخاب یک برنامه غذایی مناسب و ورزش کردن ندارید. محققان می‌گویند رژیم غذایی سرشار از فیبر می‌تواند روند چاق‌تر شدن شکم‌تان را متوقف کند و به شما در کاهش چربی‌هایی که دور شکم و پهلوهای‌تان خانه کرده‌اند کمک کند.

کلسترول بد: کمتر از 200میلی‌گرم/ دسی‌لیتر

 کلسترولی که در بدن‌تان است چیزی جز دردسر برای‌تان به‌همراه نمی‌آورد. همین ماده که گاهی می‌تواند با زیاد تولید شدنش دردسرساز شود، مسئولیت حفظ ساختمان سلول‌ها و فرم و شکل سلول‌ها را برعهده دارد و وقتی به عروق و رگ‌ها صدمه‌ای وارد شود، کلسترول آنها را ترمیم می‌کند و وظیفه حفظ استحکام ‌رگ‌ها را هم برعهده دارد. گذشته از اینها، تولید صفرا توسط کلسترول ایجاد می‌شود و خیلی از هورمون‌ها هم به‌خاطر وجود کلسترول در بدن‌تان تولید و ترشح می‌شوند، اما همین ماده مهم و تاثیرگذار، اگر بیشتر از 200‌میلی‌گرم/ دسی‌لیتر در بدن‌تان تولید شود، حسابی شما را به دردسر می‌اندازد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را بیشتر می‌کند. اگر میزان کلسترول (HDL) خون‌تان از 240میلی‌گرم/دسی‌لیتر بالاتر رفت، باید بدانید که در وضعیت هشدار به‌سر می‌برید و وقت زیادی برای نجات خود ندارید.

چه باید کرد؟

برای رسیدن به هدف‌تان، یعنی پایین آوردن سطح کلسترول، چاره‌ای جز انتخاب یک رژیم غذایی سالم ندارید. اگر وزن‌تان بالاست، باید بدانید که احتمال بالا بودن کلسترول‌تان هم زیاد است. پس هر چه زودتر سهم چربی‌های غیر‌اشباع را در رژیم غذایی‌تان کم کنید و با خوردن چای سبز هم به پایین آمدن کلسترول‌تان کمک کنید.

ورزش: 150‌دقیقه در هفته+ دو جلسه تمرین قدرتی

از نظر بسیاری از متخصصان، بی‌تحرکی مادر بیماری‌هاست.کلسترول بالا، فشارخون و چاقی همه می‌توانند به‌خاطر ژن‌های‌تان گریبان شما را بگیرند اما معنای این حرف این نیست که در صورت داشتن چنین سابقه خانوادگی، شما هم حتما بیمار می‌شوید. شما می‌توانید با مرتب ورزش کردن و انتخاب رژیم غذایی مناسب شانس بیمار شدن‌تان را کمتر کنید، اما حتی اگر پای چنین ژن‌هایی در میان نباشد، با ورزش نکردن به سادگی می‌توانید خود را به جمع این بیماران وارد کنید.


چه باید کرد؟

هیچ راه بهتری وجود ندارد. اگر می‌خواهید قلب‌تان از کار نیفتد، باید حداقل دو بار در هفته ورزش قدرتی انجام دهید و در کنار آن مجموع زمانی که برای ورزش‌های سبک‌تری مثل پیاده‌روی در هفته اختصاص می‌دهید، کمتر از 150‌دقیقه نباشد. پس همین امروز یا فردا در یک باشگاه بدنسازی ثبت‌نام کنید و دو جلسه در هفته زیر‌نظر یک مربی ورزش کنید. باقی هفته را هم با دوچرخه‌سواری، پیاده رفتن به محل کار و حرکاتی از این دست به سلامت‌تان خدمت کنید.

خواب: 7‌ساعت و 46‌دقیقه

نه بیشتر و نه کمتر؛ شما تنها به 7‌ساعت و 46دقیقه خوابیدن در شبانه‌روز نیاز دارید. محققان سال‌هاست که درمورد خطرات کم‌خوابی هشدار می‌دهند. آنها می‌گویند بی‌خواب‌ها نه‌تنها در‌معرض ابتلا به بیماری‌های جسمانی مثل دیابت نوع دو قرار می‌گیرند، بلکه بیشتر احتمال دارد به بیماری‌های روانی و اختلالاتی از‌قبیل حافظه ضعیف دچار شوند.

چه باید کرد؟

از نظر محققان بهتر است بخش اصلی زمان خواب‌تان هم در تاریکی شب اتفاق بیفتد و در طول روز تنها کمتر از 40دقیقه چرت بزنید. بررسی‌های آنها نشان می‌دهد که حدود 20دقیقه چرت زدن در میانه روز می‌تواند قدرت ذهن و حافظه شما را بالا ببرد و باعث شود در محیط کارتان کارایی بیشتری داشته باشید. گذشته از این برای حفظ سلامت‌تان، غیر از کافی خوابیدن به خوب خوابیدن نیاز دارید. پس مطمئن شوید که خر و پف کردن یا آپنه خواب‌تان را ناآرام نمی‌کند و خطر بیمار شدن‌تان را بالا نمی‌برد.

مجله سیب سبز


روش جدید تشخیص سرطان در کمتر از 10 دقیقه

پژوهشگران می گویند در آینده نزدیک می توان در خانه با آزمایش یک قطره بزاق، سرطان را پس از 10 دقیقه تشخیص داد.

روش جدید تشخیص سرطان در کمتر از 10 دقیقه

روش جدید تشخیص سرطان

در صورتی که این آزمایش ساده که فقط معادل حدود 750 هزار ریال هزینه دارد در دسترس همگان قرار گیرد، تحولی اساسی در تشخیص سرطان ایجاد خواهد کرد.
 
پروفسور دیوید وانگ، استاد دانشگاه ایالت کالیفرنیا این تست جدید را در نشست سالانه انجمن پیشرفت علم آمریکا که در واشنگتن برگزار شد، معرفی کرد.
 
پروفسور وانگ و گروه محققانی که با او کار می کند، متوجه شدند که در بزاق قطعاتی از آر ان ای (RNA) پیام رسان وجود دارد که می تواند شکل گیری سرطان را نشان دهد، از این رو درصدد بر آمدند که با استفاده از این یافته، تست "نمونه برداری مایع" را برای تشخیص سرطان با بزاق ابداع کنند.
 
به گفته پروفسور وانگ، یک قطره بزاق آن قدر اطلاعات در خود نهفته دارد که با آزمایش آن می توان به محض اینکه بافت سرطانی شروع به رشد کرد، آن را تشخیص داد.
 
وی افزود: فقط با کمتر از یک قطره بزاق می توان در 10 دقیقه این تست را انجام داد. وقتی در مطب دکتر منتظر نوبت هستید می توان این کار را کرد. مزیت روش ما این است که بدون درد و خونریزی است. اگر روش معتبری برای ارزیابی اولیه خطر سرطان وجود داشته باشد، مردم می توانند در داروخانه یا مطب پزشک نیز آن را انجام دهند، زیرا مهمترین نکته تشخیص زودهنگام است.
پروفسور وانگ امیدوار است در آینده بتوان این تست را برای تشخیص همزمان چند سرطان به کار گرفت.
 
در حال حاضر نمونه برداری از بافت مبتلا قطعی ترین روش تشخیص سرطان است و اگر نمونه برداری انجام شده و دی ان ای (DNA) بافت سرطانی مشخص شده باشد، با آزمایش خون می توان انتشار سرطان در بافت های دیگر بدن (متاستاز) را بررسی کرد اما تشخیص اولیه سرطان با آزمایش خون فعلا امکان پذیر نیست.
 
به گفته محققانی که نمونه برداری مایع را ابداع کرده اند، دقت این روش در کارآزمایی های اولیه "تقریبا کامل" بوده است.
 
آزمایش این روش در انسان قرار است در سطح وسیع تر سال جاری میلادی در چین روی مبتلایان به سرطان ریه انجام شود و انتظار می رود "نمونه برداری مایع" در دو سال آینده مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کند. محققان امیدوارند این تست چهار تا پنج سال دیگر در دسترس همگان قرار گیرد.


با مصرف این میوه ها از سفید شدن موهایتان پیشگیری کنید !

وقتی انسان پیر می شود موهایش سفید می شود و این یک روند طبیعی و غیر قابل انکار است. اما بسیاری از مردم در جوامع امروزی هستند که موهایشان زودتر از سنسن پیری سفید می شود و این کمی آزار دهنده است

با مصرف این میوه ها از سفید شدن موهایتان پیشگیری کنید !

پیشگیری از سفیدی مو

وقتی انسان پیر می شود موهایش سفید می شود و این یک روند طبیعی و غیر قابل انکار است. اما بسیاری از مردم در جوامع امروزی هستند که موهایشان زودتر از سنسن پیری سفید می شود و این کمی آزار دهنده است. اولین گام برای جلوگیری از سفید شدن زودرس موها اجتناب از مواد شیمیایی و مراقبت کافی و روزانه از موهاست. پس اگر دوست ندارید موهایتان سفید شود مواد شیمیایی از جمله رنگ ها را کنار گذاشته و رو به مواد طبیعی بیاورید. رژیم غذایی روزانه مناسبی را در پیش گرفته و از کافئین و نوشابه های گاز دار دوری کرده و در عوض مقادیر زیادی از سبزیجات و میوه ها را جایگزین کنید.

کدام میوه ها برای جلوگیری از سفید شدن موها ضروری هستند و چرا؟

علت اصلی هر نارسایی و عدم تعادل در بدن انسان کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. بنابراین اگر بدن ما مقادیر کافی از ویتامین به خصوص خانواده ویتامین B و مواد معدنی از جمله روی و مس و ید و سلنیوم و سیلیس را در اختیار نداشته باشد، سفیدی زودرس موها را تجربه خواهیم کرد. بنابراین مصرف میوه و سبزیجات به عنوان منابع غنی از ویتامین ها یک راه اصلی برای جلوگیری از این فرایند است. برای مشاهده نتیجه سریعتر به شما خواهیم گفت که کدامیک از انواع میوه ها را بیشتر مصرف کنید. پس با ما همراه باشید.


موز

موز شامل مقادیر زیادی از ید و آهن است. این میوه سرشار از آهن و ویتامین -B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، B3 (نیاسین) است که برای تقویت فولیکول های مو و رشد موها در پوست سر بسیار ضروری هستند. مخلوطی از موز و آبلیمو و عسل یک معجون عالی برای رشد و تغذیه موهاست. این مخلوط را 2 الی 3 بار درهفته مصرف کنید تا تفاوت را احساس کنید.


آب لیمو

آب لیمو برای انواع مشکلات مو راه حلی بسیار مناسب است. آب پیاز و لیمو می تواند در عرض یک ماه موهای جدید را جایگزین موهای سفید کند.


زغال اخته

زغال اخته سرشار از ویتامین C است که موجب افزایش جریان خون در کف سر می شود و همین امر موجب تغذیه فولیکول های مو می شود. مواد غذایی حاوی ویتامین C کمک زیادی به جلوگیری از آسیب به موها می شود.

آووکادو

آووکادو یک منبع غنی از ویتامین B است که قدرت فوق العاده ای به فولیکول های مو می دهد.


کیوی و توت فرنگی

این دو میوه منابع عالی از ویتامین C هستند. ویتامین C یک نوع آنتی اکسیدان است که روغن های اضافی را از روی پوست سر پاک کرده و پوست سر را تازه می سازد.

سفید شدن زودرس موها، ریزش مو و آسیب به موها تنها به دلایل ارثی و ژنتیکی مربوط نمی شود. بلکه دلایل زیادی وجود دارد که این اتفاق ها رخ بدهد. مواد سمی و عدم گردش مناسب خون در پوست سر و همچنین توجه ناکافی به بهداشت مو از دلایل این اتفاق ها هستند. بنابراین با مصرف میوه ها و منابع ویتامین B و C و همچنین مواد معدنی مورد نیاز بدنتان سلامتی را به موهایتان هدیه دهید و از داشتن موهایی سالم لذت ببرید.


برد و باخت در زندگی زناشویی مطرح نیست

بحث های بی اساس و مسائل اقتصادی، از مهم ترین موارد بروز مشاجره و تنش های خانوادگی میان زوج های جوان است که در همه این موارد پیشداوری منفی منجر به درگیری و تنش میان انها می شود.

برد و باخت در زندگی زناشویی مطرح نیست

برد و باخت در زندگی زناشویی 

 
محققان کالج سنت جرج شهر لستر از میان عوامل بحران افرین در محیط خانوادگی ارتباط زوج های جوان را ازعوامل مهم و تأثیرگذار در اختلاف های زناشویی انها می دانند و معتقدند ارتباط انها نشأت گرفته از مشخصات فردی، ساختار فرهنگی و باورها و انتظارات این جوانان است که از دوران کودکی شان شکل می گیرد.

وقتی ارتباط به معنای مناسب میان جوانان وجود نداشته باشد انرژی عشق در بین زن و شوهر به آزردگی، خشم، طعنه ها و انتقادهای مکرر و نداشتن علایق جنسی تبدیل می شود.


با این همه اختلاف های شروع زندگی علل مختلفی دارد که مهم ترین آن نداشتن ارتباط میان زوجین است. اگر زوج ها تمایلات یکدیگر را برطرف نکنند آنها از یک واحد زوج خارج می شوند و آنجاست که تنش در خانواده اوج می گیرد .

کارشناسان خانواده به عوامل تنش زوج های جوان اشاره می کنند و می گویند: مشخصات فردی و خانوادگی افراد و مجموعه متغیرهای شخصیتی فرد که از دوران کودکی با خود به ارمغان می آورد، روی ارتباط زوجین اثر می گذارد.


به گفته اوعدم کنترل دربروز بیش از حد عواطف منفی و نداشتن مهارت کنترل خشم، نداشتن آگاهی جوانان از یکدیگر، حمایت نکردن زن و شوهر از همدیگر از جمله موارد تنش زا در زندگی زناشویی است.

در واقع باید به ساختار زندگی زوج ها و باورها و انتظارات آنان از یکدیگرتوجه داشت و دانست که تربیت زوجین در دوران کودکی و محیط خانوادگی افراد در روابط زوجین تأثیر بسزایی دارد.

? به نظرات یکدیگر احترام بگذارید


هنگامی که شما عصبانی می شوید نه صدای کسی را می شنوید و نه به موضوع دیگری می توانید فکر کنید. یادتان باشدکه دراین لحظه هیچ گاه با همسرتان وارد صحبت و گفت وگو نشوید، زیرا نتیجه ای نخواهید گرفت .

مشاوران خانواده معتقدند، در برخی موارد ممکن است نظر شما مخالف عقیده همسرتان باشد.

باید قبول کنید که هرکس حق دارد عقیده و فکر خود را داشته باشد و به نظرات یکدیگر احترام بگذارید. نظر خود را بیان کنید اما نه به صورتی که به دنبال تخریب همسرتان باشید. اگر مخالف عقیده او هستید با آرامش نظرتان را بیان کنید. مهم نیست که چه کسی درست می گوید یا چه کسی اشتباه فکر می کند، چرا که در زندگی مشترک برد و باخت مطرح نیست . وقتی در زندگی مشکلی پیش می آید هیچ گاه مشکلات گذشته را دوباره مرور نکنید، این کار جز با تخریب رابطه میان شما و همسرتان نتیجه ای نخواهد داشت.


? کمی مهربان باشید


در شروع زندگی مشکلات مختلفی ممکن است بروز کند که تصور آن را نداشتید. پس نباید نسبت به هربحران و پیشامدی عکس العمل نشان داد. گاهی اوقات همسران فراموش می کنند که نباید به یکدیگر فرمان دهند. یادتان باشد در طول زندگی از طریق راه های گوناگون به همسرتان نشان دهید که او را دوست دارید و شیرینی و دوام این رابطه برای شما اهمیت دارد.


حتی وقتی از دست همسرتان ناراحت هستید، کمی مهربان باشید. با کمی تواضع و احترام به طرف مقابل موجب می شوید که او تمایل پیدا کند تا شما را راضی نگاه دارد.


 محیط عاطفی ایده ال از نظر جوانان مختلف، متفاوت است. کافی است تا علایق همسر خود را بشناسید. با صرف کمی وقت درباره همسرتان می توانید محیط عاطفی موردنظر خود را یافته و در جهت رشد و شکوفایی خانواده خودگام بردارید.


? بدون پیش داوری های منفی


اگر همسران تنها قصد طرح مشکلات خانوادگی را دارند بنا را بر حل این مشکلات و نه ایجاد دعوا و مشاجره بگذارند، راحت تر می توانند مشکلات خود را مطرح و صحبت های طرف مقابل را بشنوند.


در واقع شما برای حل تنش و مشکلات زندگی مستقل تان با دید مثبت و بدون پیش داوری های منفی، مشکلات خود را مطرح کنید و در جهت حل آن برآیید در این صورت، بسیاری از معضلات و تعارضات میان آنها حذف می شود. به طور معمول همسرانی راحت تر می توانند با مشکلات خانوادگی کنار بیایند که والدین آن ها یکدیگر را قبول داشته و ارتباط مناسبی میان آنها برقرار بوده است.

در نتیجه فرزند شما هم نیز ارتباط صحیح را از شما خود خواهد آموخت.


بسیاری از مشکلات اولیه میان زوجین در سال های نخست زندگی براساس تعاملات نامناسب کلامی و رفتاری ایجاد می شود. اگر زوجین بدانند چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند بسیاری از مشکلات آنان برطرف می شود .


در واقع هر چه زن و مرد از فرآیندهای ارتباطی ضعیف تر برخوردار باشند در زندگی زناشویی آسیب پذیر خواهند بود.


جوانانی که زندگی مستقل اغاز کرده اند باید موانع ارتباط یکدیگر را بشناسند و در جهت شناخت مشخصات خود و همسر خود کوشا باشند تا تنش ها در خانه کمتر ایجاد شود.

? حس احترام متقابل


زوج های جوانی که ارتباط درون خانه آنها از انرژی و انگیزه بالایی برخوردار است. همواره فعالانه در پی شناسایی علایق، احساسات و نیازهای شریک زندگی خود هستند. این تلاش علاوه بر آن موجب خواهد شد تا طرف مقابل احساس کند همسرش برای او و نیازها و حالاتش احترام و ارزش قائل است و به فرد این قدرت را می دهد تا یک پیش بینی، از علایق و حالات همسر خود داشته باشد و این خود موجب می شود تا انها بتوانند در راستای ارضای نیازها و علایق شریک خود گام بردارد و موجبات شادی و رضایت خاطر همسرش را فراهم کنند.


جوانانی که زندگی شان را اگاهانه اغاز کرده اند در رفتار و حالاتشان تغییرات مناسب را ایجاد می کنند، آنها در روابط خود انعطاف پذیر و سازگارند تنها با انعطاف پذیر بودن است که همسران می توانند به طور موفقیت آمیز چالش هایزندگی زناشویی را برطرف کنند.


این جوانان از قبل از ازدواج که دوره بسیار مهمی است از حد مطلوبی از خودشناسی برخوردار هستند آنها با خود صادق اند و شناخت مطلوبی از نقاط قوت و ضعف خود دارند. بدون تعصب به داوری افکارشان می نشینند و برای رابطه شان ارزش و اهمیت بسیاری قائلند و یکدیگر را همان گونه که هستند می پذیرند.