سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک میان وعده انرژی زا برای خانم های باردار!

آب‌معدنی حاوی منیزیم است که از خستگی، گرفتگی عضلات و یبوست پیشگیری می‌کند

یک میان وعده انرژی زا برای خانم های باردار!

رژیم غذایی مناسب برای خانم های باردار


آب‌معدنی حاوی منیزیم است که از خستگی، گرفتگی عضلات و یبوست پیشگیری می‌کند.


ماست و غلات:


 یک کاسه ماست میوه‌ای را با 30 گرم غلات کامل بدون شکر مخلوط کنید. این میان‌ وعده برای مصرف قبل از کلاس یوگا یا شنای دوران بارداری مناسب است.

در ضمن حاوی کلسیم، پروتئین، ویتامین و قندهای پیچیده است و می‌تواند تقریبا 3 ساعت شما را سیر نگه‌دارد و باعث اضافه‌وزن هم نمی‌شود.

یک بطری کوچک آب‌معدنی و یک مشت میوه‌های خشک:


 آب‌معدنی حاوی منیزیم است که از خستگی، گرفتگی عضلات و یبوست پیشگیری می‌کند. میوه‌های خشک نیز حاوی فروکتوز و انواع ویتامین‌ها هستند و تا وعده بعدی شما را سیر نگه می‌دارند.


عروس خانه مادرشوهر هستید؟

زندگی کردن عروس و مادرشوهر وضعیتی است که نیاز به صبوری، تدبیر و پختگی زیادی دارد

عروس خانه مادرشوهر هستید؟

 عروس خانه مادرشوهر هستید؟

زندگی کردن عروس و مادرشوهر وضعیتی است که نیاز به صبوری، تدبیر و پختگی زیادی دارد. اگر قرار است عروس خانه مادر شوهر شوید، این مطلب را بخوانید.

شاید یکی از کابوس های دختران امروزی، زندگی با مادرشوهر باشد. نه فقط در فرهنگ ما، که در تمام دنیا آنقدر درباره مادرشوهر بدگویی شده و آنقدر قصه های تلخ از تعارض عروس و مادر شوهر شنیده اید که حق دارید دید مثبتی به این همزیستی در یک خانه یا یک ساختمان نداشته باشید. اما اگر شرایط مالی یا وضع زندگی تان اجازه استقلال ندهد چه؟

چطور باید با خانواده همسر زندگی کنید که نه سیخ بسوزد و نه کباب؟
معمولا بزرگترین چالش آنجا آغاز می شود که افراد مرزهای همدیگر را نادیده می گیرند و کم کم احترام ها از میان رفته، کار به مشاجره می کشد. بنابراین باید رویه ای را در پیش بگیرید که احترام در آن حفظ شود، به استقلال یکدیگر و مرزهای شخصی یکدیگر وارد نشوید و در صورت بروز اختلافات آنها را مدیریت کنید.


وقتی قرار است وارد خانه مادرشوهر شوید باید از قبل نوع روابط خانوادگی همسرتان را بشناسید. باید بدانید که چه نوع رابطه ای برخانواده همسرتان حاکم است. حرف آخر را چه کسی می زند، افراد تا چه حد وارد حریم یکدیگر می شوند و در کار هم دخالت می کنند و هر کدام چه شخصیتی دارند.


زندگی با خانواده همسر مستلزم این است که شما با هر عضو خانواده مطابق با قلق خودش رفتار کنید تا کمترین تنش به وجود بیاید. شما برای این خانواده یک عضو جدید هستید اما آنها برای شما، چندین عضو جدید. پس به عنوان یک عروس کم تجربه کار سختی در پیش دارید.

بعد از شناخت خانواده همسرتان، باید قواعدی را وضع کنید و به آن پایبند باشید.


گارد نگیرید
همه آدم ها هم جنبه های مثبت دارند و هم جنبه های منفی. به جای زوم کردن روی نکات منفی، مثبت ها را پررنگ کنید. با گارد بسته و ذهنیت منفی جلو نروید بلکه بروید تا رابطه ای خوب و محترمانه بسازید.


در مورد جنبه های مثبت والدین همسرتان فکر کنید و گاهی آن ها را به همسرتان بگویید. به این ترتیب همسرتان تلاش شما برای برقراری یک رابطه خوب را می بیند و میل پیدا می کند تا شما را در ساختن این رابطه یاری دهد.


حد و مرز بگذارید
در زندگی با خانواده همسر، به خصوص اگر سنتی باشند، حریم خصوصی شما در معرض شکسته شدن است. ممکن است مادرشوهرتان بخواهد وقت و بی وقت به خانه شما بیاید، بخواهد خانه داری یادتان بدهد، درباره مسایل خانوادگی تان بپرسد و به هر ترتیبی شده حریم شما را نقض کند.

 

یادتان باشد برای آنکه حریمتان شکسته نشود، اول باید خودتان حریم نگه دارید. اگر اختلافی در خانواده همسرتان پیش آمد چیزی نپرسید و قضاوتی نکنید تا این رفتار درباره خود شما هم تکرار نشود. اگر زیاده از حد به شما نزدیک می شوند، با احترام پاسخ های کوتاه بدهید و به آنها نشان دهید که بر زندگی تان مسلط هستید و مشکلی وجود ندارد. از همسرتان بخواهید حریم خانواده دو نفره و نوپای شما را حفظ کند. حرف های خصوصی تان را پیش خانواده اش نگوید و برخی مسایل را فقط میان خودتان دو نفر حل و فصل کنید.


احترام، کلید همه قفل ها
بیشترین چیزی که خانواده همسرتان از شما می خواهند، احترام است. احترام به معنی اطاعت محض نیست. احترام یعنی صدایتان را بالا نبرید، تفاوت دید آنها را درک کنید، حرف تندی نزنید و رعایت سن و سالشان را بکنید. شاید مادرشوهرتان با این فکر که شما کم تجربه هستید بخواهد به شما درس زندگی بدهد. کمی صبور باشید و بشنوید و تشکر کنید اما نیازی نیست الزاما مطابق خواست و گفته او رفتار کنید. این یعنی احترام در عین استقلال.


استقلال در عین صمیمیت
زندگی شما در خانه مادر شوهر یک مشکل بزرگ دارد. این به معنی وابستگی مالی شما به آنهاست و وابستگی مالی زمینه دخالت را فراهم می آورد. کمی صبور باشید و از همان اول سعی کنید استقلال تان را حفظ کنید.

برای شام و ناهار رفتن به خانه مادر شوهر برنامه ریزی مشخصی داشته باشید. مثلا فقط آخر هفته ها بروید. در استفاده از امکانات مادی خانه آنها احتیاط کنید و تا حد ممکن کمک مالی آنها را نپذیرید و با قناعت زندگی تان را بگذرانید. به این ترتیب می توانید استقلال خود را به آنها نشان دهید.


نم پس ندهید
نزدیکی فیزیکی و جغرافیایی باعث می شود خانواده همسرتان در جریان حرف های شما، رفت و آمدها، دخل و خرج یا مشکلات رابطه تان و حتی اختلاف های طبیعی زندگی تان قرار گیرند. اطلاعات زندگی خصوصی تان را حفظ کنید و درباره مسایل دو نفره تان یا تصمیم گیری هایتان خیلی با دیگران حرف نزنید. بعضی چیزها فقط مختص شما دو نفر است. پس رازدار باشید و زندگی تان را کف دست این و آن نگذارید. اطلاعات دادن درباره مسایل شخصی و دو نفره تان راه نفوذ و دخالت را باز می کند.


مور مور شدن نشانه چیست؟

دیابت یکی از شایع‌ترین علل نوروپاتی محیطی در کشور انگلستان است. بین 10-20 درصد از افرادی که مبتلا به دیابت می‌‌باشند دارای نوروپاتی هستند که به آن پلی نوروپاتی می‌‌گویند.

مور مور شدن نشانه چیست؟

علل مور مور شدن

 دیابت یکی از شایع‌ترین علل نوروپاتی محیطی در کشور انگلستان است. بین 10-20 درصد از افرادی که مبتلا به دیابت می‌‌باشند دارای نوروپاتی هستند که به آن پلی نوروپاتی می‌‌گویند.

 در بسیاری از موارد موردی برای نگرانی مورمور دست‌ها و پاها وجود ندارد. اما به هرحال می‌‌تواند علامتی از یک وضعیت بالینی باشد. احساس مورمور و سوزن سوزن شدن می‌‌تواند براثر نوع خاصی از نشستن یا خوابیدن مانند روی هم انداختن پاها یا خوابیدن روی بازو ایجاد شود. می‌تواند همراه با علایمی همچون درد، خارش، بی‌حسی و یا تحلیل عضله باشد.

در برخی موارد مورمور می‌‌تواند نشانه‌ای از آسیب‌های عصبی باشد که براثر صدمات ناشی از ضربه یا تکرار استرس، عفونت‌های باکتریایی یا ویروسی، قرار گرفتن در معرض سموم و یا بیماری‌های سیستمیک مانند دیابت ایجاد شده باشد. چنین آسیب‌های عصبی بدلیل اینکه اعصاب اندام‌های دور از مغز و نخاع مانند اعصاب دست و پا را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد به عنوان نوروپاتی محیطی شناخته می‌‌شوند.

دیابت یکی از شایع‌ترین علل نوروپاتی محیطی در کشور انگلستان است. بین 10-20 درصد از افرادی که مبتلا به دیابت می‌‌باشند دارای نوروپاتی هستند که به آن پلی نوروپاتی می‌‌گویند. در این افراد احساس مورمور و علایم دیگر اغلب در هر دو پا آغاز شده و به سمت بالاتر و ناحیه دست‌ها هم کشیده می‌‌شود. افراد دیابتیک فرم‌های خفیف تا شدید آسیب‌های عصبی را نشان می‌‌دهند که علل آن متعدد و برخی از آنها به شرح ذیل می‌‌باشند:

سندرم دام عصبی که شامل چند سندرم عصبی می‌‌باشد.

بیماری‌های سیستمیک، از جمله اختلالات کلیوی بیماری‌های کبدی، مشکلات عروقی و بیماری‌های خونی آمیلویدوسیس، التهاب عروق قلبی، عدم تعادل هورمونی مثل کم کاری تیروئید، سرطان‌ها و....که باعث اختلال عصبی می‌‌شوند.

کمبود ویتامین. ویتامین‌هایی مثل E-B1-B6-B12 و نیاسین برای بهبود عملکرد سیستم عصبی ضروری می‌‌باشند. به عنوان مثال کمبود ویتامین B12 می‌‌تواند باعث کم خونی خطرناکی که منجر به نوروپاتی محیطی می‌‌گردد شود. گرچه فزونی ویتامین B6 نیز خود می‌‌تواند مورمور دست و پا را به همراه داشته باشد.

گاهی حتی الکلیسم هم به نوبه خود می‌‌تواند باعث آسیب‌های عصبی شود آنچه که محققان آن را نوروپاتی الکلی می‌‌نامند.

مواد سمی، فلزات سنگینی چون آرسنیک، جیوه و تالیوم، و برخی مواد شیمیایی محیطی. برخی داروها به خصوص داروهای شیمی درمانی مورد استفاده دردرمان سرطان کبد و حتی برخی داروهای ضد ویروس و باکتری

عفونت‌ها (ایدز، هرپس، و ....)

بیماری‌های خود ایمن ( لوپوس و ارتریت روماتویید و ...)

اختلالات ارثی

صدمات و آسیب‌های وارده به اعصاب

انجام ارزیابی‌های پزشکی فوری در موارد سوزن سوزن شدن مداوم دست‌ها و پاها شما مهم است آن را کم اهمیت نشمارید. هرچه زودتر به علت آن پی ببرید در آینده کمتر از عواقب مادام‌العمر احتمالی آن رنج خواهید برد. اگر به دنبال معالجه مورمور دست و پای خود هستید پزشک شما، برای پیدا کردن علت آن، سابقه بیماری‌های شما را جویا خواهد شد و حتی در برخی موارد انجام آزمایش خون را برای تشخیص دیابت‌، کمبود ویتامین، اختلال عملکرد کلیه و کبد‌، دیگر اختلالات متابولیک و فعالیت سیستم ایمنی برای شما تجویز خواهد نمود.

درمان

درمان موفقیت آمیز بستگی به تشخیص صحیح و درمان علل اصلی مورمور دارد. تا زمانی که سلول‌های عصبی محیطی نمرده‌اند، قابلیت رشد و تولید مثل را هنوز در خود دارند. گرچه در موارد ارثی نوروپاتی محیطی درمانی موجود نمی‌باشد اما بسیاری از موارد غیر ارثی با روش‌های درمانی بهبود یافته‌اند.

به عنوان مثال کنترل میزان قند‌خون در بیماری دیابت می‌‌تواند مانع پیشرفت تظاهرات بیماری گردد. اهمیت به توصیه‌های سبک زندگی بهتر، از جمله وزن مناسب، در معرض نبودن مواد سمی، داشتن برنامه ورزشی مناسب و منظم، رژیم غدایی مناسب، اجتناب از مصرف الکل و سیگار، همگی تاثیر به‌سزایی در بهبود و درمان مورمورها دارند.

دنیای سلامت


دستهای هر فرد شخصیت درونی او را لو میدهد/ روانشناسی دست ها

دستهای هر فرد شخصیت درونی او را لو میدهد.

دستهای هر فرد شخصیت درونی او را لو میدهد/ روانشناسی دست ها

 شخصیت شناسی دست

با در نظر گرفتن چپ دستی توانا و هنرمند همچون لئوناردو داوینچی، می توان تصور کرد که چپ دست ها در زمینه های هنری همچون نقاشی، معماری و خصوصا مجسمه سازی بسیار موفق ترند.

چپ دست ها هنرمندان و ورزشکارانی برجسته
با در نظر گرفتن چپ دستی توانا و هنرمند همچون لئوناردو داوینچی، می توان تصور کرد که چپ دست ها در زمینه های هنری همچون نقاشی، معماری و خصوصا مجسمه سازی بسیار موفق ترند. منشا این توانایی در تجسم فضایی بهتر آن ها نهفته است.

ورزش زمینه دیگری است که چپ دست ها در آن عالی عمل می کنند: مثل دیگو مارادونا، ستاره جهانی فوتبال یا مک انرو، عجوبه تنیس، چپ دست های زیادی در ورزش های رقابتی همچون شمشیربازی، بوکس و خصوصا تنیس روی میز در سطوح بالا حضور دارند: پنجاه درصد شمشیربازان حرفه ای چپ دست هستند و به طور مثال سی و شش نفر از چهل و یک قهرمان تنیس روی میز فرانسه، چپ دست بوده اند.

این برتری به عوامل متعددی بستگی دارد؛ به طور مثال احتمالا به دلیل داشتن زمان عکس العمل کوتاه تر، امکان تشخیص چپ دست است یا راست دست بودن قبل از تولد نیز ممکن است. راست دست یا چپ دست بودن بیش از هرچیزی به ژنتیک بستگی دارد. اما روانشناسان عامل فرهنگی را به عامل ژنتیک اضافه می کنند.

طبق تحقیقی که در سال 2008 بر روی هزار و هفتصد زن سوئدی و کودکان پنج ساله شان انجام شده است، درمی یابیم احتمال به دنیا آوردن نوزادی چپ دست یا نوزادی که بتواند از دو طرف مغزش استفاده کند، نزد مادرانی که در دوران بارداری خود شرایط استرس زای بیشتری را تجربه کرده اند، بسیار بیشتر است. این تحقیق در سال 2008 در نشریه روان شناسی و روان پزشکی کودکان در سوئد به چاپ رسیده است.

دنیایی که به راست دست ها اختصاص دارد. درواقع چپ دست بودن در دنیایی که کاملا برای راست دست ها ساخته شده است، مزیت به شمار نمی آید. چه در مدرسه، چه در محل کار، زندگی روزانه برای چپ دست ها چالشی بزرگ است. ابراز برای آن ها مناسب نیست؛ حتی جهت مطالعه خطوط در آن ها برعکس راست دست ها می خوانند.
 
آن ها در ذهنشان جهانی برای چپ دست را تصور می کنند، در حالی که جهان بیرونی برای راست دست ها ساخته شده است. در نتیجه ناچار هستند جهانی برای خود بسازند که هم برای چپ دست هاست و هم راست دست ها. روز جهانی چپ دست ها، موقعیتی مناسب است برای بالابردن آگاهی جامعه و شناخت تفاوت های آنها و یادآوری اینکه چپ دست بودن بیماری نیست. باوری وجود دارد که چپ دست ها کمتر از راست ها عمر می کنند که تقریبا از نظر عملی رد می شود. عده ای هم در این مورد مطالعه کرده اند و نتایج کمی ضد و نقیض است ولی به نظر می رسد، این باور اشتباه باشد.

روانشناسی دست

آیا واقعا چپ دست ها از راست دست ها با استعدادتر هستند؟
باورهای متعددی درباره بخش کم جمعیتی از جامعه، یعنی چپ دست ها که به طور متوسط ده درصد از جمعیت را به خود اختصاص می دهند، وجود دارد. برای مدت های طولانی آن رها را غیرطبیعی می دانستند و به طور جدی مجبورشان می کردند با دست راست بنویسند.

امروزه نگرش ها تغییر کرده اند و حتی در مواردی چپ دست بودن یک مزیت محسوب می شود. هر چند که به عقیده بسیاری از روان شناسان هنوز برای دادن نظر قطعی در این رابطه به اندازه کافی مطالعه صورت نگرفته است. تفاوت روانی و رفتاری راست دست ها و چپ دست ها به کارکرد مغز آن ها بستگی دارد؛ ارگ بخواهیم تخصصی به آن نگاه کنیم این تفاوت در نیمکره فعالی و انتخاب اعضای دوتایی بدن است، به طور مثال ترجیح دادن دست چپ به دست راست در انجام دادن کارها.

روان شناسان معتقدند که چپ دست ها بیشتر از راست دست ها توانایی دارند تا از هر دو سمت بدنشان استفاده کنند؛ به عبارتی دیگر دو نیمکره مغز آن ها راحت تر از راست دست ها با هم ارتباط برقرار می کنند.

روانشناسی دست

روان شناسان معتقدند که چپ دست ها بیشتر از راست دست ها توانایی دارند

 

مشکلات روانی بیشتر در چپ دست ها
بسیار عجیب است اما چپ دست ها بیشتر در معرضی بیماری های روانی قرار دارند. براساس روزنامه وال استریت، بسیاری از محققان در حال تلاش برای یافتن دلیل این مساله هستند؛ چرا چپ دست ها بیشتر به بیماری های روانی همچون خوانش پریشی (دیسلکسیا)، روان گسیختگی (اسکیزوفرنی) و مشکلات تمرکز و توجه مبتلا می شوند.

تفاوت قابل توجهی در ضریب هوشی بین چپ دست ها و راست دست ها وجود ندارد. حتی برخی مطالعات نشان می دهند چپ دست ها در کارهای خلاقانه و پرورش ایده های جدید توانایی بیشتری دارند. اما این درصد کم جمعیت از جامعه، بیست درصد از بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی را به خود اختصاص داده اند. این آمار بالا در دیسلکسیا نیز به همین ترتیب است.  این مساله توضیح روشنی ندارد. اما بسیاری از متخصصان اعصاب و روان بر این باورند که آن از عدم تقارن مغز یا به عبارت دیگر دخالت نابرابر دو نیمکره مغز در فعالیت های ذهنی نشات می گیرد. به عنوان مثال بخش مربوط به زبان در نیمکره چپ قرار دارد.

دانشمندان بر این باورند که نیمکره مسلط در راست دست ها، نیمکره چپ است؛ اما عکس آن برای چپ دست ها، صادق نیست، چرا که در سی درصد چپ دست ها، نیمکره  چپ نیمکره فعال و در باقی آن ها ارتباطی بین هر دو نیمکره حاکم است. محققان بر این باورند که مقارن عمل کردن دو نیمکره، احتمال ابتلا به بیماری های روانی را افزایش می دهد؛ دلیلی که احتمال ابتلای بیشتر چپ دست ها به اسکیزوفرنی و دیسلکسیا را توجیه می کند. طبق روزنامه وال استریت، ده درصد از مردم چپ دستند و یک درصد از هر دو طرف بدن به یک اندازه می توانند استفاده کنند.


نکات کاربردی برای داشتن سفری راحت و دلنشین در تابستان

با خواندن این مقاله و رعایت این نکات شما سفری خوب پیش رو خواهید داشت.

نکات کاربردی برای داشتن سفری راحت و دلنشین در تابستان

سفرتابستانی خوب


فصل تابستان نزدیک است و  بسیاری از عزیزان راهی سفرهای تابستانی خواهند بود. کارهای بسیاری برای انجان دادن وجود دارد, از جمله خرید بلیط هواپیما یا دیگر وسایل حمل و نقل, رزرو هتل, برنامه ریزی سفر, جمع آوری وسایل که در یک لحظه هر مسافری را گیج می کنند.

در این میان کسانی که با مشکل سازماندهی امور روبرو هستند, از فکر کارهای سفر دچار استرس شده و گاهی عطای سفر را به لقایش می بخشند. نگران نباشید! با خواندن این مقاله و رعایت این نکات شما سفری خوب پیش رو خواهید داشت.

 نکات کاربردی برای داشتن سفری راحت و دلنشین در تابستان

 نرم افزار مسافرتی Tripit

 

1 نرم افزار مناسب: تریپیت (Tripit)
جمع آوری اطلاعات سفر از جمله رزرو کردن ها, چک کردن صورت حساب ها, جزئیات پرواز, گزارش آب و هوا و حتی پیشنهاد یک مکان دیدنی از میان دیگر نقاط, همگی از کارایی های این نرم افزار دوست داشتنی است. بدین ترتیب که شما اجازه ی دسترسی به ایمیلتان را به تریپیت می دهید و در صورت به دست آوردن اطلاعات مورد نظر, این مطالب در جدول زمانی برنامه ی سفر شما قرار داده می شود. 

نکات کاربردی برای داشتن سفری راحت و دلنشین در تابستان

همه ی وسایل سفر را در یک کیف جای دهید

 

2 – لباس مناسب
کفش هایتان را درآورید, وسایلتان را در سبد بگذارید, لپ تاپ خود را از کیفتان بیرون آورید, حالا زمان چک شدن در فرودگاه است! انجام این کارها هر فردی را خسته و کوفته می کند. بنابرای بهترین روش, انتخاب کفشی است که به راحتی پوشیده شود, تا حد امکان از بستن کمربند خودداری کنید و همگی وسایل از جمله لباس, روسری, کیف پول و وسایل سبک دیگر را در یک کیف و فقط  یک کیف جای دهید. هرچه وسایل سبک تر باشند, راحت تر از این مهلکه گذر می کنید!

نکات کاربردی برای داشتن سفری راحت و دلنشین در تابستان

برای مسافرت از کیف های باکیفیت مثل چرم, استفاده کنید

 

3 – کیف مناسب
بهترین کیف آن است که حداقل دارای دو بخش زیپ دار باشد. پاسپورت و مدارک سفر را در یکی و تلفن همراه و دیگر وسایل را در بخش دیگر قرار دهید. هر آنچه که مورد نیاز است و از کیف بیرون می آورید, به سرعت سر جای خود قرار دهید تا خطر گم شدن آنها را کمتر کنید. دسته ی بلند کیف به حرکت راحت تر دست های شما کمک می کند. در ضمن از کیف های باکیفیت مثل چرم, استفاده کنید. 

نکات کاربردی برای داشتن سفری راحت و دلنشین در تابستان

از بردن وسایل اضافی در سفر خود داری کنید

 

4 – وسایل مناسب
چپاندن وسایل مختلف در کیفی که با خود به داخل هواپیما می برید, تنها یک نتیجه دربر دارد و آن چیزی جز بی نظمی مضاعف نیست. آن چیزهایی که مورد نیاز شما هستند, مدارک سفر, بالشتک گردن, هدفون, کمی خوراکی, دارو, جواهرات, کامپیوتر, تلفن همراه, کیف پول و کتاب خوان دیجیتال می باشند.  

 نکات کاربردی برای داشتن سفری راحت و دلنشین در تابستان

وسایل سفر را با بند های کوچک ببنیدید تا از جا به جا شدن آن ها جلوگیری شود

 

 5 – برچسب های مناسب
همیشه برای جاسازی وسایل در محیطی کوچک دچار مشکل می شوید؟ و با برداشتن یکی از آنها, بقیه هم پخش و پلا می شوند؟ از این به بعد دور هر دسته از وسایل خاص, یک بند مخصوص ببندید و بدین ترتیب از جا به جا شدن آنها جلوگیری کنید.   

 

 برای فراموش نکردن وسایل سفر لیست تهیه کنید


 6 – لیست مناسب
بهترین روش برای فراموش نکردن وسایل مورد نیاز, تهیه ی لیست, آن هم از چند روز قبل است. اگرچه که بسیاری از وسایل, در دقیقه ی 90 سر از چمدان شما در می آورند, با این حال تعدادی از آنها ثابت بوده و از انباشتگی وسایل مختلف در روز آخر, جلوگیری می کنند.

 

 7 –چیزهای مناسب
چگونگی چیدمان وسایل به اندازه ی چیزهای چیدنی مهم است. 3 اصل را فراموش نکنید: 1 – سعی کنید از رنگ های متنوع استفاده نکنید, هماهنگ کردن بخش های مختلف لباس با هم سخت می شود. 2 – برای سِت کردن به زیورآلات اعتماد کنید. بدین ترتیب از جای گیری زیاد جلوگیری می شود. 3 – فقط سه جفت کفش را در لیست خود قرار دهید: کفش روز, کفش شب و کتانی.

 

 لباس شبیه هم مثل پیراهن ها را کنار یکدیگر قرار دهید

 
 8 – چیدمان مناسب
همه ی ما از “لول کردن لباس” به منظور جای گیری کمتر شنیده ایم, اما ما مطلب دیگری را پیشنهاد می کنیم. چنانچه لباس های خود را لول کنید, امکان شناسایی آنها کمتر می شود, بنابراین تکه های لباس شبیه هم مثل پیراهن ها را کنار یکدیگر قرار دهید. وسایل سنگین تر را در طبقات زیرین و سبک ترها را بالاتر قرار دهید. جوراب ها را در کیسه های پلاستیکی گذاشته و در جای خالی بین وسایل جاسازی کنید.

9 – چک کردن مناسب
در 5 دقیقه ی آخر پرواز, فکر خود را جمع و جور کنید, به جیب پشتی صندلی نگاهی بیندازید و کاری را که در مرحله ی بعدی انجام می دهید, در نظر آورید. در ضمن به هنگام بلند شدن از روی صندلی, به آن نگاهی بیندازید تا چیزی جا نمانده باشد.

 10 – جابجایی مناسب
 وقتی به هتل یا محل اقامت خود می رسید, بخشی از کمد را برای آویزان کردن لباس ها و بخشی دیگر را برای تا کردن و گذاشتن لباس ها اختصاص دهید. زیر لباس های آویزان شده, کفش های خود را قرار دهید. قسمتی از اتاق را خالی نگه داشته تا بتوانید, وسایلی را که خریداری می کنید, در آنجا بگذارید. همیشه چیزهایی چون تلفن همراه یا کلید اتاق فراموش می شوند. برای جلوگیری از این قضیه, آنها را در مکان هایی قرار دهید که به هیچ وجه از یاد نمی روند. مثلا تلفن خود را در کفشتان بگذارید!